Rubrikmakarn strejkar...

Sommaren 2007... kortare än tidigare då jag jobbade de första fem veckorna (De veckor då vädret var riktigt uselt så rent praktiskt så började väl sommaren ungefär när jag slutade på Lantmäteriet.), längre då jag inte går i skola längre.
Känns faktiskt rätt så konstigt, tidigare har man vetat att efter 10 veckor så ska man tillbaka till de unkna byggnader som kallas "skola". Nu däremot, vet man inte vad som händer eller var man kommer hamna... Ungefär som att sätta huvudet på en pinne och snurra runt en massa varv och sen springa iväg. Man vet inte var man hamnar, eller om man ens kommer fram till sitt mål. (Vilken metafor...)

En vecka i Holmsund, kan inte bli bättre. Träffa släktingar man inte brukar se på ett år. Dock så hade vi gjort det denna gång då vi firade jul i Fredrika.
Fiskade tre gånger och fick 19 abborrar och tre mörtar (Förra året gav två fisketurer 30 abborrar och 2 mörtar), bogserade en ö/flotte från framsidan till baksidan där den åtminstone när vi åkte låg kvar.

Har det perfekta brottet. Jag säljer det för 100 kronor, pengarna först.

Var nere på stan en dag med Lexe och inne på Nian var det en Telenor-snubbe som stoppade oss.
TS "Vad ringer ni med?"
Jag "Telefon."
Lite senare frågade han "Är ni ihop eller syskon?"
Lexe svarade då inget av dom.
Direkt efter så ångrade jag mig. Jag ville svara båda och se hans rektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0