Tack; eller För längesedan...

Nu var det längesen jag skrev här. Eller iallafall någon vecka... Men när jag nu fått höra att någon vill(!) läsa mer så känner jag att jag inte kan göra denna person besviken utan jag kan lika gärna kladda ihop något. Fast då jag inte skriver med bläck blir det inte så kladdigt, men det låter tuffare att skriva.

Kan först och främst nämna att jag fick två veckors jobb på Lantmäteriet, började måndagen efter studenten. Idag stämplade jag in klockan sju för att börja min fjärde vecka.
I fredags så blev jag avtackad av chefen som skulle gå på semester. Jag fick en väska. Stor nog för att innehålla en bärbar dator. Så om ni läser i tidningen om en stöldvåg på Lantmäteriet där bärbara datorer försvunnit kan ni åtminstone vänta med att ringa polisen tills jag hunnit över gränsen till Norge...
"När man tar in en sommarjobbare kan man aldrig veta ifall det kommer att bli en vinst eller förlust. Men i det här läget så vet vi alla att det blivit en vinst."

Alex gjorde en "Ryman" igår...

Var på Axmar Brygga igår för att fira farmor som fyllde för några veckor sedan. Åt Axmar röra som förrätt och Grillad laxfilé som mat. Var helt okej.
Rolig skylt fanns där. "Garderbob" stod det på en skylt som hängde på trappräcket och pekade uppåt. På väggen, vid trappan, stod det på en skylt "Försäljning av kläder". Jag litar inte riktigt på dom...

Nej, han har inte gått till Aston...

Vi har fått sån där dvd till bilen nu så jag och Alex kan sitta och kolla på film när vi åker bil. Var premiär igår och vi tittade på 50 first dates. Den var också rolig.

Det här är knappast bland de roligare inläggen jag skrivit, men vad tusan. Klockan är halv åtta en måndagsmorgon(Särskrivs?) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0