Fotbollsgalan 2007

Även fast jag är helt fullkomligt usel så måste jag tippa/chansa vilka som vinner de olika priserna :P

Årets målvakt, herr
Magnus Bahne, Halmstads BK
Andreas Isaksson, Manchester City FC
Rami Shaaban, Fredrikstad FK
Pa Dembo Tourray, Djurgården

Mitt tips: Rami Shaaban

Årets målvakt, dam
Bente Nordby, Djurgården
Sofia Lundgren, AIK
Caroline Jönsson, LdB FC Malmö
Kristin Hammarström, KIF Örebro DFF

Mitt tips: Sofia Lundgren eller Bente Nordby (Har ingen större koll på damfotboll)

Årets back, herr
Matias Concha, Djurgården/VfL Bochum 1848
Petter Hansson, Stade Rennais FC
Olof Mellberg, Aston Villa FC
Ragnar Sigurdsson, IFK Göteborg

Mitt tips: Hämnaren från Hälsingland, Petter Hansson (Jag vet, det låter lite töntigt)

Årets back, dam
Hanna Marklund, Sunnanå SK
Karolina Westberg, Umeå IK
Stina Segerström, KIF Örebro DFF
Anna Paulson, Umeå IK

Mitt tips: Hanna Marklund

Årets mittfältare, herr
Niclas Alexandersson, IFK Göteborg
Sebastian Eguren, Hammarby
Tobias Linderoth, Galatasaray SK
Fredrik Ljungberg, West Ham United FC

Mitt tips: Tobias Linderoth eller Niclas Alexandersson

Årets mittfältare, dam
Caroline Seger, Linköpings FC
Ariane Hingst, Djurgården
Therese Sjögran, LdB FC Malmö
Nilla Fischer, LdB FC Malmö

Mitt tips: Caroline Seger

Årets forward, herr
Marcus Berg, IFK Göteborg/FC Groningen
Johan Elmander, Toulouse FC
Zlatan Ibrahimovic, FC Internazionale
Henrik Larsson, Helsingborgs IF

Mitt tips: Johan Elmander eller Zlatan Ibrahimovic, troligen Zlatan. (Vad Henke gör där har jag inte den minsta aning om.)

Årets forward, dam
Pavlina Scasna, KIF Örebro DFF
Lotta Schelin, Kopparbergs/Göteborg FC
Marta da Silva, Umeå IK
Victoria Svensson, Djurgården

Mitt tips: Marta da Silva

Årets nykomling
Denni Avdic, IF Elfsborg
Sebastian Castro-Tello, Hammarby
Johan Oremo, Gefle IF
Gustav Svensson, IFK Göteborg

Mitt tips: Johan Oremo, Gefle IF. Med anor från Ore och Mo.

Årets genombrott
Madelaine Edlund, Umeå IK
Emilia Erixon, KIF Örebro DFF
Malin Levenstad, LdB FC Malmö
Linda Forsberg, Djurgården

Mitt tips: Madalaine Edlund eller Emilia Erixon

Årets tränare, dam
Kenneth Isaksson, Sunnanå SK
Andrée Jeglertz, Umeå IK
Benny Persson, Djurgården
Jörgen Petersson, LdB FC Malmö

Mitt tips: Andrée Jeglertz

Årets Tränare, herr
Nanne Bergstrand Kalmar, Mats Jingblad IFK Norrköping, Jonas Olsson och Stefan Rehn IFK Göteborg, Per Olsson Gefle

Mitt tips: Pelle Olsson. Nej, jag skämtade. Nanne Bergstrand

GULDBOLLEN
Mitt tips: Zlatan Ibrahimovic eller Tobias Linderoth

Diamantbollen
Mitt tips: Lotta Schelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0