Sommartid

Japp, natten till söndags var det dags att flytta fram klockan en timme från två till tre(Är man elak av sig ska man bestämma träff med någon klockan två på ett avskilt ställe, den tidpunkten existerar inte så).
Varför ska vi göra det egentligen? Bara för att det ska vara ljusare när vi vaknar på morgon och ljust längre på kvällen? Då kan  vi ju lika gärna skippa att byta tillbaka till vintertid sen. Så är det ljusare när man vaknar iallafall. Det är ju fortfarande lika mörkt som i en isbjörns rövhål(Uttryck, inte kollat ifall det stämmer) på kvällen.

Sen ställer det bara till problem. Jag har nio olika klockvisare bara på mitt rum och dom visar tre olika tider; 11.05, 12.05 och 19.05(analoga klockan på armbandsuret). Jag måste ju fixa tiden på dessa som inte ställt om automatiskt (teven, datorn och mobilen) och jag måste leta upp instruktionsböcker för dom då jag inte är helt hundra hur jag ska göra.
Räcker det inte att ändra tid på klockan när man flyger till ett annat land?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0