Snabbgenomgång av julafton

Julafton i Stigsgård igår. Femte stället jag firar jul på(Holmsund, Hemlingby, Hedesunda, Fredrika de fyra tidigare).

Var jäkligt skoj. Framförallt tärningsspelet vi körde.
"Lämnade" ett sugrör och fick två coca-cola-glas efter att ha snott det från lillebror med två minuter kvar. Triumf!

Kalle Anka var en självklar tradition, Bolt som jag var och såg för några veckor sedan var den nya filmen.

Sen blev det middag, den vanliga julmiddagen med potatis, skinka, köttbullar, korv, julmust, ägg, gravad lax och förmodligen något mer. Som jag inte kommer ihåg just nu, det är ansträngade att tänka...

Efter blev det en promenad i Strömsbro/Stigslund. Vet inte vad skillnaden är egentligen. Men det var en massa gamla hus, typ som Gamla Gefle, där vi gick.
Och där satt en demonkatt!

Sen blev det Tomten är far till alla barnen och sen! Blev det äntligen! Julklappsutdelning.
Och eftersom att jag skrivit så ingående kommer jag nu snabbt att redovisa vad jag fick.

Pengar
Morgonrock
Kalsonger
Långkalsonger
Hammarby-mössa
Bricka
Tomte
Pussel
South Park säsong 7
Indiana Jones och Kristalldödskallens rike
Coca Cola-glas
T-shirt
Skjorta

Tror det var allt.
Och mamma och pappa ska på idrottsgalan och mingla. Sköj. För dom. Jag får umgås med Rubbade Runar och sitta i min Bajen-mössa.

Och eftersom Frida Arwendahl fick sig ett Wii i julklapp så blir nog jag "tvingad" att göra mig ytterligare en tur till Stigslund/Strömsbro någon gång för att testa det...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag har inte tvingat dig, jag sa bara att du borde ha svängt in och spelat :>



Och om det var ett litet mini-gamla-Gefle ni gick omkring i så var det Strömsbro :P



2008-12-25 @ 15:41:05
URL: http://arvendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0