All old X:es

Först går kommunen ut med att de ska lägga ner busslinjer, sedan ryker ett par skolor. Veckan senare går de ut med pompa och ståt att de det senaste året gått plus 260 miljoner... Smart... Undrar hur dom har fått så mycket pengar över?

Dagarna blir långa när man bara är hemma och inte har så mycket att göra. Har börjat titta på House(Tre avsnitt hittills så det går lite fortare eftersom det är roligt att se på... Men vill inte se slut på alla avsnitt direkt så måste hitta något annat att göra.
Att skriva ett inlägg här tar max tio minuter om jag anstränger mig(Men då blir det fint och inte lika bra som de inlägg jag skriver på under fem minuter då det bara flyter på och jag skriver det som kommer upp i skallen).

När jag blir stor vill jag ha en käpp, halta, knapra vicodine och ha en taskig men ärlig inställning till livet.

Tog en promenad till ICA Maxi idag(där lillebror praktiserar den här veckan, gå dit och gör livet surt för honom) för att köpa semlor. Måste bara säga att jag kom mitt i pensionärernas köprusch. Det var fullt av rullatorer, rullstolar och diverse pensionärutrustning (unga, virila(alltid velat använda det ordet, låter lite tufft...) och åtminstone 90% av dom som var där och handlade måste varit över 65(eller vad det nu är som är pensionålder. 63? 67?) så kände mig lite utanför när de gick runt och pratade om grammofonspelare.

Dialogen i House blir ibland som i Gilmore Girls. Snabb mellan två stycken (Rory-Lorelai(Mor-dotter har jag förstått nu) och House-Wilson).

Bra musik just nu:
Face 84 - Alla gamla X
Christer Sjögren - I love Europe
Sarek - Medan stjärnorna vandrar
BAO - Fait Accomplit
Howard Shore - Concerning Hobbits
Calaisa - Röde Walters Special

Kommentarer
Postat av: Ej mer hemlig gäst!

Jag säger bara 491:-)

2008-02-19 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0