Flax-buy-ping

Då är det dags igen...

BWO - Lay your love on me
VIlka kläder Bard har! Ser ut som en flintskallig Shakespeare.
Inte alls den BWO-disco/pop jag förväntat mig. Trodde den skulle vara... bättre...
Nu är inte jag någon musikexpert... men... den saknar liksom kraft.

Mikey Huskic - Izdajice
Inte en ballad. Inte en ballad på bosniska. Snälla!
Hm, vem ska tampas med honom om sista platsen?
Är det ett försök till powerballad? Inte bra.
Jag tror han sjöng på engelska ett tag.

Vad trist Nouri är... Men å andra sidan är hon mest känd för att ha blottat sig så...

Frida feat. Headline - Upp o hoppa
Bästa farten hittills. Sen är ju frågan hur det svenska folket reagerar på rap i Melodifestivalen. Sen kan hon ju alltid hoppas på Danmark II. Jag tror jag kommer ha minst ett fel på mitt tips, och den här låten har hittat en plats till Kiruna eller Stockholm känns det just nu. Den har mer fart en BWO iallafall.
Tar emot att säga det men den var faktiskt bra.

Thérèse Andersson - When you need me
Häftiga rökpuffar. Opera...
Bättre fart än BWO även den här enligt min mening. Kan bli svårt att sjunga med i refrängen för jag hör inte vad hon sjunger...
Sjunger hon eller mumlar hon något för hon tappat texten?
Kan nog komma topp fem iallafall. Som det känns efter att ha hört fyra låtar.

Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn
Min favorit, hittills. Gillar den faktiskt. Lite trist vers men bra refräng.
Vad stajlad han var.

Caracola - Smiling in love
En av mina favoriter innan allt startade. För att feminister ska få lite att reagera på; Snyggaste bidraget hittills.
Det är sån här pop jag gillar(Pop Jasmina...). Töntig refräng, men det är aldrig fel med låtar som har lite fart.
Vilken är det som är från Gävle?
Lite Hanson-varning på refräng. Mbop sjöng dom, o-a-o-a-babba-ba-doa sjönger dom här.

Och nu blev Nouri töntig också... Tillsammans med Caracola...

Ainbusk - Jag saknar dig ibland
Bevare mig från ballader i Globen... Räcker det eller ska jag kommentera mer?

Eskobar - Hallelujah new world
Tippade jag ärligt talat att den här skulle komma topp fyra?
Jag skyller på att jag inte hört den innan nu och därför borde ni kunna bortse mitt misstag att jag tippade på denna dåliga låt.

SÄMSTA DELTÄVLINGEN HITTILLS.

Nu ska jag äta semla!

Snart är det Björn, Snart är det Björn, Snart är det Björn.

Caracola! Yes. Therese Andersson. Helt ok. Patrik Isaksson. Ja. BWO. Ja. Frida feat. Headline. Helt ok.
Jag kan alltså ha två rätt, och det kommer jag nog att ha. Isaksson direkt till final tillsammans med Frida. Caracola och BWO till andra chansen. Tror jag. Men kommer förmodligen ha fel. Det här har inte varit min omgång alls...
Hur tusan kunde Eskobar få vara joker? Dom brukar ju vara bra. Eskobar hade kommit sist i varenda deltävling hittils. Den var till och med sämre än Razborka som kom sist förra veckan. Face-84 kom ju sist första omgången men den tycker jag är bra.

Fan ta Caracola. Inget emot dom egentligen, men hade lyckats förtränga M-bop men nu är den hjärnplågaren tillbaka i huvudet. Jag blir galen. M-bop bopp-a-oa-chilibappa-oa... Usch.
Den korrekta benämningen på Caracola är "ögongodis" förresten...

Ursäkta språket, men vilket jävla språk sjunger han på?
"Du är det roliga i hasch"
Vilken kupp!

BWO till final? Okej, den var bra. Men direkt till final, så bra var den inte, inte ens med tanke på det extremt svaga motståndet.
Therese Andersson kommer slå ut Suzzie Tapper! Det är jag säker på!
Caracola till Andra Chansen!! Dom har chans mot Ola, förutsatt att alla fjortistjejer e fulla så dom inte kan slå rätt telefonnummer.
Jävlar, jag hade bara ett rätt. Får skylla på att jag hade toppat formen till förra veckan och därför var lite sliten den här veckan och därför inte kunde genomföra en tävling på det sätt jag önskat. 
Fan ta Danmark 2.

Kommentarer
Postat av: Nour

kommentera mer, det är roligt att läsa :)

2008-02-23 @ 20:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0