It starts in my toes; Make me crinkle my nose

Hm, behöver komma på ett bra sätt, ett nytt sätt att säga "helgen är här". Ska fundera på det.

En dag på jobbet utan missöden. Såvitt jag vet. Men det får duga. Det man inte vet lider man inte av.
Och jag ramlade inte omkull idag när jag cyklade hem, det gjorde jag igår däremot... Inte lika skoj.
Men blöt blev jag flera gånger idag, dessa förbannade pölar som uppstår när snö smälter.
Nu börjar jag bli väldigt negativ. Ska nog sluta skriva om cykelturen efter jobbet.

Och den som så mycket som andas om att den här vintern är orsakad av växthuseffekten gör jag något otrevligt mot. Typ trycker upp en oskalad apelsin i näsan eller nått sånt. Förmodligen skulle det funka med en skalad apelsin också, men dom smakar så surt när man skalar dom.

Enligt en som ringde in till Ring P1 är det dagis fel att allt fler unga tjejer begår självmord.
Det är väl självklart, om jag inte fick använda den röda traktorn på dagis utan var tvungen att leka med den gröna lastbilen istället skulle jag inte heller klara av att leva någon längre tid. Hur skulle det se ut? Jag med en grön lastbil, det skulle vara för mycket för mig och jag skulle aldrig klara av det.


(Sluta skratta åt mitt sätt att skala apelsiner)

Ska försöka att återvända till min hemfärd från jobbet utan att bli alltför bitter.
Vid kyrkan, den i Hemlingby, stod ett par vägarbetare. En av dom stod med en lustig manick som såg ut som nederdelen på en metalldetektor, men var betydligt mindre.
Jag funderade en kort stund om jag skulle fråga vad han gjorde eller om jag skulle idiotförklara honom. Men var blöt om fötterna så gick hem istället. Och halvt idiotförklarar honom här istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0