Right or wrong

På lördag är det dags för den fjärde och sista deltävlingen i Melodifestivalen och som vanligt har jag tänkt ge mig på ett försök att gissa vilka som går vidare i tävlingen. Hittils har jag haft 8 rätt av tolv möjligt vilket inte är fy skam.
Hur jag gissar?

Linda Bengtzing - Hur svårt kan d va
Charlotte Perelli - Hero
Calaisa - If I could
Fronda - Ingen mår så bra som jag kan

Bengtzing och Perelli plockar jag ut direkt, lite Carola/Sanna Nielsen-syndrom på dom. Perelli har ju redan vunnit en gång och borde åtminstone inte ställa upp med en skräplåt. Bengtzing brukar ju gå till final... Och hon brukar ju sjunga om olycklig kärlek så en vild gissning är väl att även den här låten handlar om det...
Calaisa blir mitt tredje val. Mest för att det är en egen favorit, men samtidigt så har ju svenska folket visat sig lite mer öppna för den annorlunda musiken och senast någon ställde upp med country(Rednex - Mama take me home) så gick dom till final.
Den fjärde platsen däremot. Fronda har egentligen bara gjort en låt tidigare som jag tycker om, men efter Fridas(BLÄ) avancemang förra omgången tror jag att ytterligare en rappare(?) har chansen. Stod och valde mellan honom och Nordman och lokalpatrioten inom mig förlorade. Men skulle det stämma att Nordman ska bränna en häxa (Tapper? Carola?) på bål under uppträdandet så kan det ta honom vidare.
Jokern Strömstedt? Även fast jokrar brukar ta sig vidare(Utom Eskobar som, för att citera Rubbade Runar, var ett rejält fiasko) tvivlar jag på att den gitarrsång han brukar ha kommer ta honom vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0