Tuesday, bloody tuesday

Jag börjar nog bli sliten av att kliva upp tidigt på morgon.
Vanligtvis så brukar jag efter att ha gjort fyra-fem stycken av den "vara" jag arbetar med lära mig hur jag ska göra. Så var det inte idag. Förstörde X antal(X är i det här fallet en himla massa) hyllor, vilket delvis var mitt fel iallafall.
Sen var jag tvungen att till en annan grej sprätta upp cirkus tio lådor för att jag glömde lägga i två saker. Tungt.

Har börjat prata finlandssvenska, eller försöker åtminstone. Låter roligt enligt mig. Patrik tycker inte det.

Verkar vara ett bra film-år det här. Harry Potter och Halvblodsprinsen kommer i höst.
Nu är Juno ute, och den verkar bra så mycket möjligt att jag kommer se den av flera anledningar.
image52

(Bild från www.IMDB.com)


Tisdag igen. Uppdatering hur det går för mina handskar.

Har funderat på att se mig om efter nya serier då jag måste fylla tiden då House, Heroes eller Lost inte visas. Och den här veckan var det premiär för två nya serier så jag tänkte ge dom en chans.
Den första var 2900 Happiness som visas på trean. Redan efter tio minuter var den chansen förstörd. Inte för att handlingen var dålig, den greppade jag inte på den korta tiden, utan för att dom pratade danska. OCh att lyssna på danska går bara inte, det låter inte som ett språk utan det låter ungefär som att någon försöker kommunicera genom att kräkas.
Idag har jag tänkte ge chansen till Gossip Girl som börjar på femman. Och skulle inte de duga så finns alltid Simpsons att byta till.


Jag har hört Apologize på P4! Två gånger! Samma dag! Sen när började P4 spela modern musik som inte passar till Svensktoppen?


När jag låter som mumintrollet är jag nöjd med min finlandssvenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0