Nej tack till Vänner

Jaha, nu är det dags för nästa tv-serie att bli film. Efter South Park, Simpsons, Pistvakt och Sex and the City är det dags för en av de bästa serier genom alla tider; Vänner.
Och trots att jag älskar den serien vill jag inte se att den blir en film. Jag tyckte att den gjorde en strålande avslutning, det räcker då. Det blir bara skit egentligen när tv-serier blir längre. Pistvakt tappade sin rolighet och blev mest dryg, Simpson fungerade okej men det kan bero på att jag gillar serien och därför inte vill nedvärdera den för mycket, Sex and the City har jag inte sett och South Park är alltid South Park.
Det stora problemet när en tv-serie går till att bli film är att den blir cirka 4 gånger så lång. Från en halvtimme till två timmar. Det blir en del att fylla i. Tänk på det när ni tittar på en serie. I snitt så ska varje sekvens bli fyra gången så lång och hur många skämt kan man slänga in utan att det blir tråkigt?

Och slutligen, vad ska den handla om?
Ross och Rachel blev ju ihop, Monica och Chandler har fått barn och flyttat, Phoebe har gift sig och Joey har flyttat till Hollywood...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article2818803.ab

Kommentarer
Postat av: hmm

"Det stora problemet när en tv-serie går till att bli film är att den blir cirka 4 gånger så lång."



Bra observation.

2008-07-06 @ 23:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0