Ockelbo marknad

Precis, exakt, typ ungefär.
I lördags så åkte hela Hedesunda-stugan till Ockelbo för att kolla in marknaden där. För mig blev det den andra marknad jag går på. Den första var Åsele marknad för tre-fyra år sedan.

Innan jag börjar måste jag säga en sak: Fy fasen vad stort Ockelbo var. Trodde marknaden skulle vara kanske tjugo meter, men vad hände? Skiten tog ju aldrig slut. Hängde en banderoll först, trodde det var slut där. Men inte..
Tror jag gick igenom hela Ockelbo. Det var större än jag trott. Får vara glad att marknaden inte var i Åmot och det var samma sak där, då hade jag ju inte haft något att skämta om. Hehehe.

Jag själv hittade inget intressant att spendera mina surt förvärvade pengar(rånade banken i Hedesunda, schhhh) på men dom andra spenderade en del. Bröd, korv, skinka, keps osv.
Själv hade jag skoj åt de roliga trycken på tröjor.
"Jag är ingen rasist - Jag hatar alla", var den som passade in mest på mig.
Men den roligaste var:
"Det var bättre förr när män var män, kvinnor var kvinnor och fikus en krukväxt".


Det regnade lite väldigt mycket under tiden!

Sen efteråt var vi tvunga att skynda till kalas. Lill-kusinen som fyllde 20 år. Trots att vi bodde närmast kalaset så kom vi sist. Men det är inget ovanligt, enda gången vi inte är sist är när vi har kalas hemma för nån av oss. Och en halvtimme är inte så jättesent.

Kommentarer
Postat av: Fanny

huh.. Ockelbo-marknaden är ju inte alls stor! Dessutom är det ungefär samma saker överallt

2008-07-01 @ 21:58:28
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Åmot

Hehe, vänta tills du får se Åmot, you will be suprised ;)



ser att du hängde utanför mitt gamla jobb :P

2008-07-02 @ 18:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0