Bocksafari

Lite konstigt låter det nog, men det är vad jag gjort större delen av den här dagen.
Runt om i centrala Gävle står det små skulpturer som föreställer bockar, 20 stycken till antalet. Företag har fått designat utseendet och nu står dom på olika ställen så man kan åka runt och sedan rösta på den man tycker var snyggast.

Då jag inte har så mycket bättre saker för mig att göra på dagarna så var det det jag gjorde idag, nämligen leta upp dom. Utan karta. Jag åkte iväg runt två.
Dom första 10-15 stycken bockarna hittade jag väldigt fort. Men dom sista... Ojojoj. Tog väldigt lång tid det. Totalt var jag ute cirkus tre timmar.
Och hittade ändå bara 19. Efter den nittonde bocken så hämtade jag en karta för att se var den sista stod någonstans. Men när jag kom till platsen där den skulle vara så var den inte där. Suck...

Lägger upp bilder på bockarna senare. Fotboll nu.

Kommentarer
Postat av: kristin

svar: japp :D så jäääkla rolig :D.



dom där bockarna är såååå fula :O, såg dom i lördags på torget när jag gick förbi.haha =)

2008-06-09 @ 20:00:29
URL: http://fkj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0