Konstiga vaknanden

Godmorgon.
Varför känns det som att jag alltid kliver upp ur sängen av olika orsaker?
Ibland är det för att Rubbade Runar har väckt mig på något brutalt sätt, ibland är det för att telefonen ringer och jag brukar då oftast lyckas kravla mig upp ur sängen lagom till det slutar ringa.

Men frågar är inte om dagens kliva-upp-ur-sängen-orsak var den konstigaste hittills.
När väckarklockan ringde så tryckte jag på snooze-knappen och la mig för att sova någon minut till. Men det var ett klickande ljud som störde. Ett snabbt tickticktickticktickticktickticktickticktick. Jag var ju tvungen att kliva upp för att ta reda på vad det var som lät. Ett tag trodde jag att det var teven som lät då ljudet kom därifrån, men det fanns inget som gjorde att den kunde klicka(var avstängd). Jag kollade bakom tevebänken men där fanns det heller inget.
Det visade sig att det var magnettavlan jag har på väggen som på något konstigt sätt stod och småslog mot väggen. Så fort jag tryckte ett finger mot den slutade ticktickticktickticktickticktick-et, men tog jag bort fingret började det igen. Jag flyttade en av magneterna som satt på tavlan från det övre hörnet till det nedre hörnet och då avtog tickandet nästan helt. Jag blev då lite ivrig och flyttade ner en till men då började det ihärdiga ticktickticktickticktickticktick-andet.
Så jag lyfte ner tavlan från väggen och den står nu lutad mot sängen.

Jag använde 183 ord för att beskriva det där.

Nu måste jag nog gå ner och kolla en sak. Dörren öppnades för ett tag sen men ingen har sagt hej.
Får nog ta med en golfklubba utifall att det skulle vara någon främling. Kan jag träna på svingen inför sommaren också

Kommentarer
Postat av: Jen

aha äsch då :P hahaa

2008-06-03 @ 09:36:22
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0