Andra Chansen Melodifestivalen

image64

Nu åker vi! Till Lappland!

Kvartsfinal 1
image65
Stiligare kläder på E-Typen idag. Men den andra ser fortfarande ut som en sönderriven läder duk... med pungskydd.
En av dom sjöng fel!!! Dom sjöng olika!!!
Kom igen nu, lite smällare tack.
Jag gillar fortfarande inte den här låten, för mesig. Lite bättre i slutet, men det är två och en halv minut dit.

image66
Naw, vilken söt klänning. Det är ungefär såhär det låter i Disney-filmer när hjälten har drabbats av kärlek...
Var det något mer? Jag har för mig att det är något mer jag har att säga...
Och där kom Carola-fläkten.
Nu minns jag! Bevare mig från ballader i Globen.
Varför ser alla som sjunger ballader ut som att dom håller på att göra i byxan när dom ska ta i?

Min gissning: Sibel
Min dröm: E-Type & The Poodles

Kvartsfinal 2
image67
Okej, ett han är skåning! Me not like. Han kopierar John Farnham lite väl mycket. Me not like.
Men det är trots allt en bra låt. Fast han gapar mycket.. Ni killar som läser det här; håll i alla tjejer som finns i er närhet! Annars går inte Caracola vidare!

image68
Ögongodis. I grönt...
Oaa-oapadoa!
Väldigt banal refräng, men va tusan. Känns som att jag inte är objektiv just nu...
Går Caracola vidare kan vi få två bidrag med Gävle-anknytning i final; Så gävlebor. Rösta!

Min gissning: Ola
Min önskning: Caracola

Kvartsfinal 3
image69
Carola skriker inte!
Den känns bättre än när de uppträdde i deltävlingen iallafall.
Vet tametusan inte vad jag ska skriva, den är inte bra; heller inte dålig.

image70
Kör Sarek 2!
Bäst hittills. Har svenska folket röstat "rätt" borde den här gå vidare.
Nordman(Håkan Hemlin) ser ut som en rysk officerare/präst under tiden då Ryssland styrdes av en tsar. Och i ansiktet ser han ut som en Bond-skurk.
Hoppas häxan får brinna igen.

Min gissning: Nordman
Min önskning: Nordman

För i helvete, låt inte Carola prata!

Kvartsfinal 4
image71
Tänk att få höra något så udda som opera i melodifestivalen. Och vad som är ännu mer udda är att jag hoppas att den går vidare.
Den här veckan hör man åtminstone vad det är hon sjunger. Till och med när hon opera-sjunger.
Fast "troschocken" är inget i jämförelse med Mat-Tina i Let's Dance.

image72
Sluta fjäska Amy!
Hade det inte varit för att jag har en ny dator(och att det tar sån förbaskad tid att få ut en ny från inwarehouse om något händer) så hade jag vid det här laget dunkat huvudet i tangentbordet. Men tror jag stoppar huvudet under kudden så jag slipper se eländet, och stänger av ljudet för att slippa höra eländet.

Min gissning: Therésè Andersson
Min önskning: Therésè Andersson


Semifinal 1
image73

image74
Alla killar, lyssna noga nu. Släpp fram alla tjejer i er närhet till telefonerna! Annars får dom svårt att rösta på Ola och då måste ni lyssna på två ballader nästa vecka. Capsiche?

Min gissning: Ola
Min önskning: Ola

Semifinal 2
image75

image76
Skulle Tapper ta sig till final så kommer jag personligen under resten av min levnadstid söka efter de som röstade på henne och dunka in lite vett i skallen på dom!
Med lite snällare ord; Nordman JA! Tapper BLÄ!

Min gissning: Nordman
Min önskning: Nordman


Till final
image77
image78

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0