En liten berättelse

För ungefär ett år sedan satt jag i aulan på Polhemsskolan. Det var nationellt prov i Svenska B, och jag skulle skriva en uppsats om bloggande. Vad jag skrev har jag inte så bra koll, minnet sviker när man blir äldre, men en sak som jag skrev har jag bra koll på: "Jag kommer aldrig blogga, för jag har inget vettigt att säga. Det är bättre att låta dom som verkligen har en åsikt får plats att sprida dom."
Och det löftet höll jag. I några veckor. Sen tyckte jag att jag behövde någon plats att ventilera mina tankar på då det var svårt att få en syl i vädret i skolan. Och när det väl hände så hade jag lite konstiga idéer, minns "Gevär- och svärdincidenten".

Så jag letade upp blogg.se och tänkte registrera mig på det smeknamn jag haft i närmare tre år; Sesse. Men det var upptaget. Av en mupp som på ett år skrivit fyra inlägg. Inom loppet av tjugotvå minuter. Men jag är inte bitter.

Bädda sängen var det ja...

Så jag började fundera på vad jag skulle ha för namn. Ett tag funderade jag på att helt enkelt vända på Sesse och få Esses, men det försvann nästan lika fort som det dök upp. Ingen kallar mig för det.
Så då vände jag till mitt namn istället. sebastiansjoblom.blogg.se. Men det kändes för personligt, och bli personlig med bloggen var aldrig min tanke när jag skulle börja skriva.
Mina tankar gick då mot mina initialer. Anton Sebastian Sjöblom. Det blir ASS... Skulle inte tro det då jag siktar mot den internationella marknaden.
Kanske jag skulle använda den fras jag ofta får höra? Men det är nog bara bonden som skulle komma ihåg adressen sessedindrygajavel.blogg.se.
Men istället för att krångla så valde jag den enkla vägen och lade bara till ett s bakom smeknamnet Sesse och fick Sesses. Inte så stilfullt kanske, men ett palindrom och det måste ge lite plus.

Nu är det fixat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0