En tanke om "jesus"

Kom att tänka på en sak nyss när jag var på toa(bra ställe att tänka på). Lite biblisk inriktning har den. Vet inte varför jag alltid kommer på så elaka tankar när jag tänker på bibeln. Nåja...

När "jesus" skulle hängas upp på korset var det ju nån som trodde på honom. Polis eller nåt sånt har jag för mig att han var. Han lät folket välja en som skulle benådas, "jesus" eller någon massmördare vid namn Baltasar, Babar eller något sånt.
Folket valde Baltasar(eller Babar) och "jesus" hängdes istället på korset.
VILKEN MISS!
Istället för att bli av med en massmördare lät man en man dö som kom tillbaka efter tre dagar.
Sensmoralen i sagen? Döda aldrig guds son, han kommer bara tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0