Jag tippar Melodifestivalen

Ja, nu på lördag så avslutas hela cirkusen. Och tänker man vilka låtar som varit med iår är cirkus ett väldigt passande namn. Innan jag avslöjar hur jag tippat så tänkte jag återge kommentarerna jag gav under artisternas uppträdanden.

Charlotte Perrelli - Hero
Vafan, hon är svartvit!
Globen here we go. Såvida hon inte får en blackout. Den var riktigt bra. Lite mycket discopop, menmen. Eller heter det europop?

Sibel - That is where I'll go

Whitney Houston någon? Vilken gullig prinsessklänning.
Jag har sagt det i fyra veckor och jag säger det än en gång: Bevare mig från ballader i Globen.
Dock är jag rädd att den här kan hamna där.

Rongedahl - Just a minute
Tog endast en minut. Sen gillade jag den. Lätt topp fyra. Kan den rucka bort flickornas favorit från en finalplats?
Scissor Sisters-sound-a-like. Vad gulligt med konfettin i slutet.

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va

Rihanna-frisyr?
När börjar hon bli sådär hysterisk som hon brukar vara? Aa, där kom det.
Tur att det kom en lite speedad låt nu, det behövdes. Men vad tusan är det för dunk under versen? Jag blir nervös.
Yajks, hon ser ut som Carola. Inte bra... Varför har dansaren förkläde?
Jag tycker hon verkar läskig.

Christer Sjögren - I love Europe
Frågan är vem man skrattar mest åt, honom eller Björn Gustafsson... Kan bli på håret.

Amy Diamond - Thank you 
Var sådär, lillsöt? Och hon har en glugg mellan tänderna, inte märkt det tidigare. Bra låt.

Sanna Nielsen - Empty room
Bevare mig från ballader i Globen!
Kunde lika gärna varit den låt som vinnaren i Idol skulle få sjunga. Men den kommer väl till Andra Chansen. Och får möta Suzzie Tapper. Och vinner förhoppningsvis ifall så är fallet.

Nordman - I lågornas sken

Sarek-start. Bra, jag gillar Sarek.
Hans hals kan inte må bra av att sjunga sådär. Den har låten var ju bra. Men när kommer häxbränningen?
Jäklar vad Sarek det låter när han inte sjunger!
Det är ju en modern poplåt, eller så modern den kan bli när Nordman sjunger. Den här måste hamna topp fyra!

Frida feat. Headline - Upp o hoppa
Bästa farten hittills. Sen är ju frågan hur det svenska folket reagerar på rap i Melodifestivalen. Sen kan hon ju alltid hoppas på Danmark II. Jag tror jag kommer ha minst ett fel på mitt tips, och den här låten har hittat en plats till Kiruna eller Stockholm känns det just nu. Den har mer fart en BWO iallafall.
Tar emot att säga det men den var faktiskt bra.

BWO - Lay your love on me
VIlka kläder Bard har! Ser ut som en flintskallig Shakespeare.
Inte alls den BWO-disco/pop jag förväntat mig. Trodde den skulle vara... bättre...
Nu är inte jag någon musikexpert... men... den saknar liksom kraft.

Mitt tips:
1. Rongedal
2. Charlotte Perrelli
3. Sanna Nielsen
4. Amy Diamond
5. Linda Bengtzing
6. Sibel
7. BWO
8. Christer Sjögren
9. Nordman
10. Frida feat. Headline

Med reservation för ändringar fram till lördag klockan 20.00

Kommentarer
Postat av: Länge sedan

Mitt tips får bli följande:
1. Rongedal
2. Charlotte Perelli
3. Nordman
4. BWO
5. Sanna Nielsen
6. Linda Bengtzing
7. Sibel
8. Amy Diamond
9. Frida feat. Headline
10. Christer Sjögren

Vi får väl se vem som har flest rätt:-)

//Troligen Jag *asg*

2008-03-11 @ 15:16:06
Postat av: Anita

mMn kan ju inte låta bli att lägga märke till amy Diamonds glugg! Den har jag stört mej på länge nu. :')

2008-03-11 @ 19:02:37
URL: http://Anitacastro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0