Man-s-crown

Snart drar spektaklet igång, direkt från Telenor Arena(Vilket nördigt namn), Karlskrona.

Magnus Carlsson är väl inte tillbaka? Han ljög bara va?

Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Snygg kavaj... NOT.
Den var inte så hemsk som jag trodde innan. Men det låter mycket GES om den. Och den är inte speciellt bra, men jag klagar inte. Är nämligen tvungen att gå på toa och missar ju knappast något om jag går nu. Tjillevipp.
Svensktoppen om några veckor?

Calaisa - If I could
Vann med Luuk, vinner dom resten?
Besviken jag är. Hade hoppas på något snabbare. Ändå tycker jag att den är bra, beror det på att jag gillar det dom gjort tidigare? Tror tyvärr att dom inte kommer gå vidare.
Ändå säger jag: HEJA CALAISA!

Daniel Mitsogiannis - Pame

Vänta nu. Var det han som sjöng på demon till "Cara Mia"? Det kan man ju inte tro... För den här låten påminner ju inte om den heller. Dom gjorde rätt som valde Mums-Mums förra året, för den här Pame-grabben har ju utstrålning som en skosula. Till och med koreografin påminner om Cara Mia. Mindervärdeskomplex? Sjukligt farlig idoldyrkan?

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va

Rihanna-frisyr?
När börjar hon bli sådär hysterisk som hon brukar vara? Aa, där kom det.
Tur att det kom en lite speedad låt nu, det behövdes. Men vad tusan är det för dunk under versen? Jag blir nervös.
Yajks, hon ser ut som Carola. Inte bra... Varför har dansaren förkläde?
Jag tycker hon verkar läskig.

Jag ser en röd bil.

Nordman - I lågornas sken

Sarek-start. Bra, jag gillar Sarek.
Hans hals kan inte må bra av att sjunga sådär. Den har låten var ju bra. Men när kommer häxbränningen?
Jäklar vad Sarek det låter när han inte sjunger!
Det är ju en modern poplåt, eller så modern den kan bli när Nordman sjunger. Den här måste hamna topp fyra!

Sibel låter som Filippa Bark när hon pratar.

Sibel - That is where I'll go

Whitney Houston någon? Vilken gullig prinsessklänning.
Jag har sagt det i fyra veckor och jag säger det än en gång: Bevare mig från ballader i Globen.
Dock är jag rädd att den här kan hamna där.

Fronda - Ingen mår så bra som jag

Han får knappast röster av äldre. Dom hänger knappast med i tempot han sjunger. Hans hopp får stå till yngre gangstah-wannabees som tycker det här är Eminem-klass.
Vilken jävla ecstasy-låt. (Man blir uppspeedad av ecstasy va?) Snyggt namn.

Charlotte Perrelli - Hero
Vafan, hon är svartvit!
Globen here we go. Såvida hon inte får en blackout. Den var riktigt bra. Lite mycket discopop, menmen. Eller heter det europop?

Vad nöjd Björn Gustafsson verkar med glöggen i handen.

Vilka fem går vidare till nästa omgång då? Mitt tips: Linda Bengtzing, Nordman, Sibel, Sebastian Fronda och Charlotte Perrelli. Men jag hoppas fortfarande på Calaisa.

CALAISA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är frågan ifall dom lyckas peta undan Sibel från den fjärde platsen... Bengtzing och Perrelli är väl självklara att gå vidare. Nordman var bra och borde gå vidare. Sedan står det mellan Dixie Chicks och Whitney Houston.

Wet-t-shirt contest.

Och nu sitter alla tjejer hemma och håller på att svimma... (Lite likt Robert Gustafssons karaktär med illern Göran).



Bengtzing till final. Var väl knappast någon större chock för någon därute. Den börjar lite som Mikas Grace Kelly. Tänk på det när ni hör dom.
Nu blir det spännande.
Nordman mot Carola, han är körd...
Då blir det inget mer för Calaisa. Synd.
Perrelli till final. Vinner hon? Njae... Svårt att säga, hemskt jämn men usel kvalitet på årets låter.

Kommentarer
Postat av: Mimmie

haha , är dt så illa ? du håller iaf med om att hennes låt var bra :)

2008-03-01 @ 22:37:14
URL: http://mmichaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0