Klart med "The Hobbit"

En nyhet om film som släpptes för två veckor sedan och gjorde mig glad.

Det är klart att det blir Guillermo del Toro som regisserar de två Hobbit-filmerna, som baseras på boken Bilbo - en Hobbits berättelse, skriven av J.R.R. Tolkien.
Del Toro har tidigare gjort bland annat Pans Labyrint.

Bilbo är början på Sagan om Ringen-trilogin och är historien om hur Bilbo får tag på ringen. Jag har läst boken och den var mycket bra, inte SoR-klass men bra. Blir Hobbit-filmerna bara hälften så bra som Sagan om Ringen kommer jag vara mycke nöjd.
Filmerna beräknas få premiär 2011 och 2012. Ska vi gissa på att det blir lagom till jul, precis som filmerna i trilogin?


Är det bara jag eller är det väldigt lika varandra? Peter Jackson(som regisserade Sagan om Ringen) kommer vara producent, och Giullermo del Toro kommer regissera. Foto: AP New Line Cinema / AP



När vi ändå är inne på "The Hobbit".
Igår blev det klart att Ian McKellen precis som i SoR kommer spela trollkarlen Gandalf, trollkarlen som är den som drar ut Bilbo på sitt livs äventyr.
"Det är inte en roll man tackar nej till", säger han till Empire.


Ian McKellan drar återigen på sig den grå trollkarlsdräkten. Foto: SF / New Line

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad kul :)

2008-05-08 @ 21:27:09
URL: http://evj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0