Morgon med mördarkänsla del två

Har jag förresten sagt att jag blev väckt av Rubbade Runar igen?
Iallafall, imorse tjugo minuter i åtta, dvs tjugo minuter innan väckarklockan skulle ringa och en halvtimme innan mobilen(ville vara säker på att jag skulle vakna så hade ställt den och lagt den i soffan), kom RR in på mitt rum och väckte mig.
Han behövde en t-shirt sa han. Trots att mamma hade strykit flera igår eller något sånt. Hursomhelst, som den snälla storebror jag är så sa jag att han fick ta den gula längst in(Till och med jag tycker den är ful, och jag är ju så grymt modeinsatt). Först tog han fram en vit, så jag svarade "Nej, ta den gula."
Så tog han fram en ny vit t-shirt och jag svarade igen "Nej, ta den gula längst in."
Och vet ni vad det rubbade puckot gör? Han tar fram en svartvit-randig tröja... Suck!
"Nej, den gula längst in."
Så kollar han på den gula längst in. "Den var ju skabbig", sa han.

Så jag vet inte vad han har för t-shirt idag. Så om det är någon som läser den här bloggen och ser honom i skolan idag kan ni väl lämna en kommentar och berätta om han hade t-shirt på sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0