Hockeyfansen lider av dåligt minne?

Gefle Dagblads framsida idag:
Mmm... Markström!
18-åringen i Brynäsmålet kan få oss att glömma fiaskot från i fjol

Så det kan man alltså säga efter två matcher? Och borde man inte minnas att Brynäs var nära att åka ut? Ska dom ansvariga som krönikörerna krävde att dom skulle avgå, få sparken eller dödas hyllas fast dom inte gjort så mycket mer än nobbat en av Sveriges bästa målvakter och istället satsat på en 18-åring och en 20-åring, som inte spelat något annat än en kvalserie, sålt spelaren som gjorde ungefär en tredjedel av målen och... tja, det var allt jag kom på så här lite snabbt.

Men det kan man alltså göra efter att Brynäs spelat två matcher. Det är ju bra. Då kan vi skita i de återstående 200 matcherna då, för vi har ju inte förlorat än. Och det vore ju dumt att hamna i negativa banor...

Sen var det ju som så att vid den här tiden förra året hade Brynäs två vinster, bland annat en 9-0 seger om jag inte minns helt fel. Men det gör jag förmodligen.
Hursomhelst så efter det förlorade man mot Södertälje och sex matcher senare fick Leif Boork sparken... Jag vill inte verka negativ, men att skriva att man kan få glömma fiaskot från förra året efter två matcher...
Det finns ju ett ordspråk som heter "man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken".
I det här fallet har vi inte ens klivit upp ur sängen än, än mindre kommit fram till bäcken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0