Tillbaka i spelet

I måndags så hände det.
För första gången på ett halvår spelade jag innebandymatch. I och för sig var det även denna gång en "plojmatch", men ändå.
P94a-laget jag tränar hade träningsmatch och då det var rätt stor spelarbrist(endast tio spelare) så gjorde jag en god gärning och hoppade in på backen. Motståndare var Furuvik p95, vilket inte var så bra med tanke på att min kondition är värdekass. Och ju yngre spelare, desto mer springer dom.

Men tack vare min gudomliga rutin och förmåga att läsa spelet behövde jag bara göra tre större ruscher, varav två var framåt.
Och jag fick även göra en assist. Och om Broman hade rätt och det blev 20-2 så spelade jag förmodligen runt +8(inte inne på några baklängesmål). Så jag är helt nöjd med min insats.
Använde dock tre klubbar i matchen, det är lika många som jag använt i hela min karriär ungefär...
Men den första var en curve-klubba; hur skjuter man med en sån ? Inte för att jag har bra skott annars, men det här var ett skämt. Slagskotten hamnade i hörnen och dragskotten blev lobbar...
Sen blev det en salming, som var ungefär en decimeter för kort... Och slutade matchen med en annan salming.

Hursomhelst, jag var grym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0