Tönt?

När man är liten och ska "lyxa" till det när man kalasar eller nåt sånt, då är det saft eller läsk man väljer som dryck.
Jag är fortfarande sån. Tycker det är gott och momsi och sådär.

Sen finns det dom som efter 14, 15, 16 år börjar dricka alkohol-haltiga drycker. Det gör inte jag.
Det lustiga är att jag måste "försvara" varför jag inte dricker, medans de som dricker inte behöver nån anledning för det. Jag har inget bra försvar, jag brukar bara säga att det inte finns nån bra anledning att dricka.
Då svaras det alltid att man har så roligt.
Själv kan jag ha roligt och så utan det. Hur skoj är det om man måste dricka alkohol för att ha roligt, är det inte bättre att kunna ha roligt utan det?


Men nä, inte alls.
Jag är en tönt och dom är supertuffa.
Jag som klarar av att stå emot när andra vill bjuda mig, jag är töntig.

Fine, jag har iaf skoj utan att någon måste handla från systemet åt mig(dock är jag system-myndig så kan göra det själv).


Kommentarer
Postat av: Fanny

Du har en god poäng i det där! :D

2009-04-28 @ 12:18:04
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: emma

Helt rätt Sebbie! :)

Mycket billigare och roligare att ha skoj utan alkohol. Och dessutom kommer man ihåg det dagen efter också (om man inte heter emma wike och har guldfiskminne).

2009-04-28 @ 12:31:46
URL: http://wajkii.blogg.se/
Postat av: Robin

Oj va grinig man kan vara då ;)



Nä men jag förstår helt klart vad du menar. Det är ju upp till var och en att ta ställning till om man vill dricka eller ej. Dessutom behöver man inte bry sig om vad andra gör. Dessa människor (fjortisar?) som tycker att folk som avstår alkohol är töntiga de vet bara inte bättre. Vi som är lite äldre och har hunnit utveckla våra hjärnor lite mer tycker jag inte ska behöva bry oss om dessa patetiska ungdomar heller. Så om nu nån sådan där person sagt något till dig Sebbe tycker jag inte du ska ta åt dig. Stå på dig, det krävs ingen anledning att avstå alkohol!

2009-04-28 @ 19:55:49
Postat av: Wickan Ahlin

Bra skrivet !

Det är så himla mycket mer värt och så mycket skönare att vakna upp varje söndagsmorgon och se en hel dag framför sig, än att ligga kvar hela dagen och må kasst!

2009-04-29 @ 13:25:26
Postat av: Undrande

Jo tjenare, trevlig blogg här.



Men en fråga till de andra som skrivit kommentarer här. Varför tar man för givet att en bakfylla är det samma som att ligga i sängen å må kasst? Sup på rätt sätt!

2009-04-30 @ 13:51:41
Postat av: nh bh

Gratulerar.

2009-08-25 @ 01:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0