Melodifestivalen 2009 - Andra Chansen


Frågan är om Star Pilots går vidare även om dom gör det.

Kvartsfinal 1

Scotts - Jag tror på oss
Ja, snälla. Skicka dansbandsmupparna. Snälla. Snälla. Snälla.
Och den är utan tvekan dagens bästa. Lite trist slut bara.


Sarah Dawn Finer - Moving on
Batman! Med små vingar... Arabisk prinsessa? Eller en ljuv mö som väntar på Robin Hood? (Kanske ska skita i att kommentera kläderna...). Maffig måne(var tydligen en sol) i bakgrunden. Lite fart nu på det här och I luv it. Jesper Blomqvist som designat killarnas tröjor, därför dom långa ärmarna. Och nu kom två lucia-tärnor in på scen. Abou(en pilbåge), hon åkte upp.


Mitt tips: Scotts
Min önskan: Sarah Dawn Finer
Vidare: Sarah Dawn Finer

Kvartsfinal 2

Lili & Susie - Show me heaven
Börjar bra. Abba-wannabees. Och redan bättre än allt för en vecka sen. Liiite falskt. Och rätt osynkade moves.


BWO - You're not alone
Martin har lånat sin "kostym" från Mamma Mia-filmen, Stellan Skarsgård använder en liknande i eftertexterna. Lysrör, undrar om det är såna där miljövänliga lampor? HAHAHAHAHAHA. Bards hatt är söt, lillebror hade en liknande när han var liten: Problem med balansen. Dröjde innan han fick den dock(förklarar en hel del). Och hennes hår såg likadant ut. Samma frisyr som boven i fjärde Indiana Jones-filmen förresten.


Mitt tips: BWO
Min önskan: BWO
Vidare: Lili & Susie

Kvartsfinal 3

Amy Diamond - It's my life
SMS MED VARANDRA! Vad sött, hon har regnrock på sig. Just nu vet jag två tjejer som dansar till den här. Men inte fasen var den bra. Hon kör på den oskyldiga stilen. Påminner om mellanstadiedisco med sången och dansen. Har försökt komma på hur den låter hela veckan men inte kommit på. Inget bra tecken. OCH HON HAR NYA SKOR!!! AMAGAD!!


Star Pilots - Higher
Vem sjunger? Aha,han i vitt. Jag vet att jag hört den här förut! Eller nåt som är väldigt likt! Synkroniserad dans åtminstone. Go Tom Cruise-wannabees! Det är Eye of the Tiger ibörjan åtminstone. Och "Waiting for a star to fall" i resten.


Mitt tips: Star Pilots
Min önskan: Star Pilots
Vidare: Star Pilots

Kvartsfinal 4

Rigo & co - I got u
Yejj, svartvitt. Jamaicanen i röd kostym känns väldigt malplacerad. Ska jag skratta? Jag skrattar! Trots det är den skön. Låter uppenbarligen som en annan låt enligt två: vilken?


Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Prisa Jesus. Hallelujah!
Och där kom mitt älskade skratt igen.
Vad fan har dom som plockade ut alla bidrag RÖKT egentligen? Det här är alltså en av de 32 bästa?
7 låtar, sen kom årets första nolla.


Mitt tips: Rigo & co
Min önskan: Rigo & co
Vidare: Caroline av Ugglas



Semifinal 1

Sarah Dawn Finer - Moving on
Batman! Med små vingar... Arabisk prinsessa? Eller en ljuv mö som väntar på Robin Hood? (Kanske ska skita i att kommentera kläderna...). Maffig måne(var tydligen en sol) i bakgrunden. Lite fart nu på det här och I luv it. Jesper Blomqvist som designat killarnas tröjor, därför dom långa ärmarna. Och nu kom två lucia-tärnor in på scen. Abou(en pilbåge), hon åkte upp.


Lili & Susie - Show me heaven
Börjar bra. Abba-wannabees. Och redan bättre än allt för en vecka sen. Liiite falskt. Och rätt osynkade moves.


Mitt tips: Sarah Dawn Finer
Min önskan: Lili & Susie
Vidare: Sarah Dawn Finer

Semifinal 2

Star Pilots - Higher
Vem sjunger? Aha,han i vitt. Jag vet att jag hört den här förut! Eller nåt som är väldigt likt! Synkroniserad dans åtminstone. Go Tom Cruise-wannabees! Det är Eye of the Tiger ibörjan åtminstone. Och "Waiting for a star to fall" i resten.


Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Prisa Jesus. Hallelujah!
Och där kom mitt älskade skratt igen.
Vad fan har dom som plockade ut alla bidrag RÖKT egentligen? Det här är alltså en av de 32 bästa?
7 låtar, sen kom årets första nolla.


Mitt tips: Star Pilots
Min önskan: Star Pilots
Vidare: Caroline af Ugglas


Till final

SARAH DAWN FINER
caroline af ugglas


Internationella juryn

Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Amy Diamond - It's my life
Sofia - Alla
Sarah Dawn Finer - Moving on


Betyg:
Göteborg           
Skellefteå          
Leksand            
Malmö                
Andra Chansen

(Kommentarer om samtliga bidrag är hämtade från deltävlingarna. Kursiverad text är tillagd efter uppträdandet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0