Innebandy, ändernas fiende

Visst ni att änderna i Boulognerskogen/Stadsträdgården är rädda för innebandyklubbor?
Det fick jag veta i måndags. Hade varit på Biblioteket och lånat böcker och sen skulle jag till X-huset för träning. När jag kommer till början av B/S så är det fullt med dessa små djävuls-fåglar. En på cykel(som måste varit den långsammaste nånsin eftersom vi började från bibblan samtidigt och jag kom fram först trots att jag gick(och han cyklade raka vägen, såg honom hela tiden)) försökte cykla igenom och sparkade efter dom. Djävuls-fåglarna rörde sig inte det minsta.
Sen kommer lilla mes-Sesse gåendes med cykel och ett klubbfodral som börjar glida ner på armen. Så han drar upp klubbfodralet och det viftar till lite. Djävuls-fåglarna flyger fem meter bort...

Så då kan man undra vem som går runt i B/S och svingar efter dessa fåglar med innebandyklubbor som gör att dom är livrädda...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom trodde väl att du var en jägare med gevär :D

2009-03-04 @ 22:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0