Äppelmos

Äppelmos, en delikatess(HA!). Men gott är det åtminstone. Var ett antal år sedan jag åt det till köttbullar på julafton och sen dess har jag varit "fast".
Nuförtiden är det dock mest till havregrynsgröt jag äter det.

Och eftersom jag nyligen börjat äta det till frukost så behövde vi köpa en ny burk. Vi hade en ICA-äppelmos sen tidigare, men den hade stått i kylskåpet ett längre tag... Och jag är, trots att jag ofta äter mögliga mackor, väldigt anti till att äta sånt. Så mamma fick köpa ny.

Första försöket: Köper hon ekologisk äppelmos. Jag menar, Hallå!? Ekologisk... Brun(!) äppelmos som smakar ungefär som det såg ut...
Andra försöket var en burk "normal" äppelmos. Tyvärr var burken med grönt lock och grönaktig ton på etiketten och från Felix så för mig påminner det bara om bostongurka. Varje gång jag ska äta det får jag bara tankar om bostongurka. Felix = bostongurka. Och bostongurka är(förmodligen, inte testat) ingen vidare kombination med havregrynsgröt.
Men den åt jag upp åtminstone, brunmoset tog jag bara av en gång.

Nu senaste försöket så får man nog räkna det som ett misslyckande: Hon köpte LÄTTSOCKRAD!!!!!

Slutsats: Mamma gillar inte mig.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Köp din egen äppelmos då gnällspik

2009-10-22 @ 10:41:58
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Emma

Du kan få lite äppelmos av oss nångång =)

2009-10-22 @ 13:09:29
URL: http://wajkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0