Gefle IF FF 0 - 3 Malmö FF



¤ Jag
måste ge en eloge till publiken som kommer tidigt. Fy fasen vad segt det är att vara på plats ca 40-50 minuter innan och inte sälja matchprogram. Finns inte så mycket att göra efter att man kollat vilka tio startspelare som värmer upp.
¤ Kände dock ett illavarslande tecken när jag stod där innan match. Var en minibil som körde inne på planen och senast ett mindre fordon körde där så mötte GIF Djurgården, förlorade och det började spösnöa. Den här gången snöade det iaf inte...
¤ Med tanke på de senaste dagarnas diskussioner: Stod stolparna på rätt plats?
¤ Hörde jag fel eller kallade speakern verkligen Daniel Larsson(forward, Malmö) för Daniel Andersson? De ser ju rätt lika ut, men skillnaden är att den ena spelar bollen framåt oftare.
¤ Det värsta hotet med svininfluensan är över? Spelarna tog i hand före match åtminstone.
¤ Som det oftast är när GIF och Malmö möts på Strömvallen så vinner det ljusblå laget...
¤ I GIF var det två som presterade kanske inte på normal nivå, men på fullt godkänd. Att Lantto var den ena i detta klimat var väl kanske inte så konstigt eftersom han är från Lappland och måste trivas i denna "värme" var väl ingen skräll. Men att skåningen Theorin var den andra...
¤ Efter att ha stått under skärmen och kollat och sett min åskådarplats de gånger jag jobbat har jag kommit fram till att jag borde ha synts rätt bra i min vita jacka senast.
¤ Hur länge har Hugosson spelat i GIF nu? Trots alla dessa år kan han FORTFARANDE INTE SPARKA UT BOLLEN! Har sett dammålvakter som sparkar längre och rakare...
¤ Matchens "roligaste"(hittade inget bättre ord) ögonblick var väl när Halsti och Molins försökte sig på en fuling och gjorde inkast med varsin boll.
¤ Det märktes att det var ett tag sedan Dahlén spelade match. På något vänster så lyckades han rensa en boll bakåt till hörna.
¤ Hamburgaren i halvtid värmde mycket. Men sen började andra halvlek och GIFs spel bidrog till motsatsen. 
¤ Till nästa match vill jag se följande elva: Hugosson - Bernhardsson, Theorin, Jawo, Dahlén - Lantto, Chibsah, Bapupa, Bolin - Gerndt, Nyström
¤ GIF ligger nu på tionde plats med 31 poäng och -10 i målskillnad. Det är sexton poäng upp till IFK Göteborg på första plats. Ner till Hammarby på kvalplats är det 12 poäng och till Djurgården på nedflyttningsplats är det 12 poäng. Det är 18 poäng kvar att spela om.

 Mattias Hugosson
 Daniel Bernhardsson
 Daniel Theorin
 Omar Jawo
 Andreas Dahlén
 Yannick Bapupa
 Johannes Ericsson
 Yussif Chibsah(ut 58)
 Jonas Lantto
 Alexander Gerndt
 Daniel Westlin(ut 58)
-----
 Linus Bolin(in 58)
 Bernhard Nyström(in 58)
-----
 "Den tolfte spelaren"

Kommentarer
Postat av: Speedymint

Theorin är inte skåning?

2009-09-27 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0