Gefle IF FF 4 - 2 Åtvidabergs FF

Målkalas. Till GIFs fördel. Det ni!

Senast Gefle gjorde fyra mål i en och samma match i Allsvenskan? Först dök den historiska Malmö-matchen upp. Men sen kom jag på att det var väldigt längesen. Så om mitt minne inte sviker mig helt så skulle jag nog säga: GIF - Helsingborg för cirka två år sedan.

Jag är blind.

Tänka sig; när GIF får spela en man mindre spelar man ut och vinner stort. Tack Senaten! Vem offrar sig nästa gång?

Vilken jäkla comeback av Pingpong. Borta länge, sen kommer han tillbaka och efter en halv minut är han nära att göra mål. En och en halv minut senare har han spelat fram Lantto till 1-0.

Jakob Orlov - Pelle O's nästa export.

Dragan - som hämtad direkt från något ryskt läger för lönnmördare. Utseendemässigt. Hoppas jag. Behövs inga fler Bapupa-incidenter.

Lantto och Pingpong måste dela tyngdpunkt.

Innan matchen hade GIF fyra målskyttar. Hälften var sålda. Nu fick man ytterligare två, men ändå är det bara fem tröjor som gjort mål. Varför? Dragan fick Gerndts, och den lyckades ju toffla in någon boll.

SSSS - James Frempong - Två assist, dribblingsraider. Välkommen tillbaka. Tack!
SSS - Yussif Chibsah - Bröt liggandes i straffområdet och utförde sen någon sorts breakdance-dribbling liggandes som gjorde att han fick kontroll på bollen.
SS - Jakob Orlov - Språngnicken höll hög klass. Uppehöll ensam Åtvidabergs backlinje.
S - Dragan Kapcevic - 13 minuter, 1 chans, 1 mål.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0