Lucia



Tidigare år har jag varit väldigt o-lussig. Eller jag är väl även i år o-lussig. Senast jag var lussig var nog i trean. Och då menar jag den riktiga trean, inte trean på gymnasiet. Då var jag med i luciatåget eftersom att alla treor skulle vara det. Men jag fick en framträdande roll och slapp vara tomte eller dumstrut. Nej, inte lucia... jag hade inte tillräckligt blont hår.
Jag var pepparkakegubbe. Med hatten snett bakåt. Eftersom att jag stod i mitten. Eller om det var snett framåt. Det var åtminstone inte åt sidan.
Fick köra ett rap oxå.

När man är pepparkakegubbe finns en massa trix
Man gör sig fin med hjälp av socker bara sprits sprits sprits
Det här med hattarna är ett stort kapitel i sig
Sätter man på dom rakt upp blir det helt fel grej
Men vad skådas där i min ena korint
En pepparkakegumma med massa pynt
Så knådeliknådeliknådeliknådeli knåda mig i samma deg som henne
Jag vill säga hej
Det där kan va svårt att förstå ibland
Men glöm inte bort vi har ett eget land


Gävles lucia och tärnor kunde sjunga. Var riktigt mysigt. Och trevligt. Och mycket god jullunch innan.
Sen idag på riktiga Lucia-dagen så hade kantorkören ett eget luciatåg. Mycket bra. Bättre än Gävles lucia.

Och på tal om Gävles lucia så såg jag och Emma dom när de uppträdde på Nians bottenvåning. Och på rent skämt så föreslår jag att "det vore väldigt fränt om de tog rulltrappan ut när de sjunger sankta lucia". Tror ni inte att de gör det? Och att en gubbe åker före och försöker släcka luciakronan.

Och dirigenten var rolig att se på. Tyckte jag åtminstone. Vet inte ifall någon annan märkte det men ibland höll han på som JD och Turk gör cirka 25 sekunder in på klippet. Lite opassande om ni frågar mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0