Sportbuffé

Lite sportskadad blir man ju. Eller snarare, man blir lite extra sportskadad vart annat år då det antingen är vinter-OS/fotbolls-VM eller sommar-OS/fotbolls-EM.

Och just detta år är det de förstnämnda som kommer exaltera sportfrälsta och få kulturnissar att hata SVTs sportsatsning.

Lite roligt är det ju med OS, helt plötsligt upptäcker man "nya" sporter som man aldrig letat efter ens i tidningens resultatbörs när det är den enda tidning man har och redan har läst den sjutton gånger.
Aten-OS 2004 "hittade" jag just tre såna sporter jag aldrig trodde jag skulle bli intresserad av. Gymnastik, vattenpolo och landhockey.
Allt som behövs är OS kombinerat med lite sämre väder här i Sverige, och som ni förstår är det en väldigt sannolik kombination.

Årets nya sport är helt klart puckelpist. Något muppigt, men ändå skoj att se på. Sen kanske jag är lite burdus som tycker det är skoj när dom kraschar. Men gör dom inte det kan man ju allltid youtuba(är det ett verb?) Anja Pärson.

Och appråpå sportskada. De senaste 55 timmarna har jag totalt sovit sex timmar. Tacka OS för det, framförallt gårdagens(gårnattens? idagnattens?) supersöndag/måndag. Hockey, hockey, hockey höll mig vaken ända tills halv nio imorse. Sen sov jag tre timmar efter det. Så hittar ni något som förmodligen absolut inte har något med det här blogginlägget att göra i det här blogginlägget så kan ni väl frånse det. Eller retas utav bara helvete. Jag vet vad jag hade gjort.

Kommentarer
Postat av: Malin

svar: okej, men den låten är också bra :)

2010-02-24 @ 21:38:13
URL: http://sweetpiiinky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0