Fotbolls-VM #5

Det här inlägget kommer inte handla om fotbolls-VM men det kommer handla om fotbolls-VM. Capische?
Det kommer inte handla om FOTBOLLS-VM, men det kommer ändå ha vem fotbolls-VM att göra. Blev det bättre nu?
Det kommer inte handla om själva fotbollen, men däremot något som har med VM att göra. Nu blev det rätt bra.

Låten här nedanför är den officiella VM-låten. Waka Waka heter den. Framförs av Shakira.
Poppigt och sånt. Väldigt "digg"-bar. Skönt tempo och relativt lätt att sjunga med i. Förutom den afrikanska delen. Men så länge du inte har någon i din umgängeskrets som förstår språket kan du ju chansa lite.

När jag hörde den låten första gången var det något som slog mig(och det var inte RuRu). Direkt associerade jag det med något annat. Inte fotboll, politik, böcker, musik, underkläder, Harry Potter eller något sådant. Utan något annat.
Och jag kan ju innan jag avslöjar vad det är berätta att jag är rätt "bra" på att associera. Jag kanske inte är så jäkla bra på att stava till det men jag tycker att det ser rätt ut. Och har jag skrivit det så ska det vara så. Och är det fel så är det inte jag som har fel utan ni har lärt er det fel och ordboken är felstavad.
Till exempel så lyckades jag och en klasskompis under en lektion(förmodligen var det matte c vi hade, dom lektionerna gjorde vi allt på. Utom att räkna) genom att leka associationsleken gå från Polhemsskolan, via Afrika, Musse Pigg, Peter Forsberg och Hitler bland annat ta oss tillbaka till Polhem.

Det som slog mig(och inte var RuRu) och fick mig att skratta är Ice Age. Ice Age 2 för att vara exakt. Det finns nämligen en scen i den filmen då Sid blivit kidnappad av ett gäng minisengångare som tror att han är gud och därmed följer hans rörelser i en följa-john-sekvens.
Och i den scenen gör han en rörelse och säger samtidigt "Wacka wacka wacka wacka". Och precis det är det jag tänker på varje gång jag hör VM-låten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0