Hyllning

30 maj 2005. Tidig morgon.
Det var då den kom. Min första och hittills enda mobil.
En Sony Ericsson. K700i.



Medan många avverkar flera mobiler(ibland på väldigt kort tid) så har jag hållit mig kvar till min första. Varför vet jag inte riktigt. Egentligen är den inte jättebra.
Knapparna är knäppa och funkar inte som jag vill ibland. Styrspaken(och det är verkligen en spak) glappar. Kameran är kass. "Skyddet" för laddningsuttaget går inte jämt ut med höljet utan buktar.

Men det bästa med den är följande: Den lever.
Trots att den blivit dränkt när det spöregnat och fallit i marken måååååååånga gånger så fungerar den fortfarande.
Den har aldrig varit inlämnad för service eller varit i behov av reparation. Det är bara en del som inte är original och det är batteriet som jag köpte ett nytt för ungefär två-tre år sedan.

This is not the greateast phone in the world(Ni förstår kopplingen till Tenacious D - Tribute va?).
Men den är min och den fungerar. Relativt bra.



Som ni ser har jag även fått en sponsor. Tyvärr så har det företaget lagt ner sin verksamhet. Så det var ju ingen kanondeal direkt. Men dom sålde gott godis!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Skaffade inte du mobil förrän du fyllde 17? O_o

2010-07-18 @ 18:37:09
URL: http://arvendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0