Norrland - Danmark #2 1 - 3

Strålande sol. Strålande spel av GIF. Vilken underbar tid på Strömvallen det var i söndags.
Tänk om man fick skriva det och verkligen mena det…
Men nu är det senvinter/vår, kallt, snöblandat regn och ett GIF som spelar sämre än vanligt. Det ”värsta” är väl att i framförallt första halvlek var matchen jämn och GIF hade några chanser efter inlägg från Jonte Berg att sätta en boll. Istället gör Malmö mål på hörna. Och sen ett till i andra halvlek. Och GIF gör inga mål på hörna. Men Gerndt gör ett rätt hyfsat mål i slutet åtminstone.

Var det någon som fattade mitt Gram-skämt efter förra matchen?

Är jag grym eller är jag grym på att sälja matchprogram. Fick påfyllning två gånger och sålde nästan slut på andra påfyllningen. Totalt över femtio sålda program. 1000 kronor till GIF.

Jag och min programförsäljar polare med indian-namnet Han-med-kosingen-i-röda-lackväskan jobbar bra.

2700 på matchen. Var var dom någonstans?

Förra matchen sålde jag ett program till Lapptrollets pappa. Den här gången fick jag den stora äran att sälja ett program till Ryssens(Orlov) pappa.

Förra året gjorde Gerndt tre mål som kom i slutet av säsongen. I år är han redan uppe i två stycken efter tre matcher.

Mammas väninna fick för sig att en betydligt mer tunnhårig spelare var den i Sverige kända Sidleds-Danne. Vi kom fram till henne att när skåningen kom ut till sveriges norra delar snabbodlade han hår som skydd.

Kryckligan finns inte längre, alla tre kan nu gå utan hjälp av kryckor.

 Mattias Hugosson – Han träffar ju med utsparkarna långt och mitt på plan!
 - Alexander Gerndt – Han gjorde åtminstone mål
 - Jonatan Berg – Två farliga frisparkar och några farliga inlägg
 - Jakob Orlov – Hans pappa köpte ett program av mig


  Allsvenskan 2010
  Efter omgång 3 Mitt tips
01 BK Häcken IFK Göteborg
02 Helsingborgs IF IF Elfsborg
03 Malmö FF AIK Solna
04 Mjällby AIF Kalmar FF
05 IF Elfsborg Örebro SK
06 GAIS Malmö FF
07 Gefle IF Helsingborgs IF
08 Halmstads BK BK Häcken
09 IFK Göteborg Gefle IF
10 Örebro SK Djurgårdens IF
11 Trelleborgs FF GAIS
12 AIK Solna Trelleborgs FF
13 Kalmar FF Mjällby AIF
14 IF Brommapojkarna IF Brommapojkarna
15 Djurgårdens IF Halmstads BK
16 Åtvidabergs FF Åtvidabergs FF

Djurgården och Brommapojkarna har inte spelat sin match i omgång 3 ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0