Faster, better ?

Tänk vad tokigt det kan bli.

Jag erkänner. Inga svårigheter alls har jag att göra det. Lider inte av det. Ingen annan lider av det. Det är knappast något som någon skulle lida av överhuvudtaget(förutom nån knepig amerikansk kristen typ) så det var rätt onödigt att ta upp det.
Jag gillar Harry Potter. Mycket.

Jag har läst böckerna en så där s.....atans massa gånger. På svenska och engelska. Sett filmerna flera gånger. På svenska och engelska. Dock var svenskan en riktig plåga... Fyfan för dubbat som inte är tecknat.

Nu jobbar jag på Gävle Kommun och brukar ha mp3n i örat större delen av dagen. Alltså, jag stoppar inte själva mp3n i örat. Utan hörlurarna som sitter kopplad till den. Det är så man hör nämligen. Med öronen.

Dock så tröttnade jag efter ett tag på att bara höra musik, det blir liksom samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma efter samma. Och så vidare. Så då tänkte jag till och kom på att en ljudbok vore bra. Då blir det alltid något "nytt".
Dock så har många jag känner sagt att de brukar somna när de lyssnar och vore ju inte så imponerande ifall jag somnade i arkivet. Och i värsta fall skulle jag kanske missa fikarasten.
Då kom jag på den briljanta idén att lyssna på Harry Potter.

Så sagt och gjort. Fick tag på alla sju böcker, på engelska för lite utmaning och för att det låter bättre. Blev glad när jag insåg att det var Hugh Lauries(House) kompis Stephen Fry som läste. Gillar även honom då han bland annat är programledare för IQ som är rätt roligt. Dessutom har han en bekväm röst att lyssna på.

Tyvärr så lät det inte alls som honom när jag lyssnade, vilket jag tyckte var tråkigt. Lite roligt var det ju att det fanns en till med samma namn som har "samma yrke" eftersom den riktige Fry läst in böcker.
Dessutom var jag besviken över att Dumbledore lät så mesig, trodde han skulle vara lite mer respektingivande så att säga.

Idag lyssnade jag på det sista kapitlet, 19 år senare.
Efteråt märkte jag en sak. Igår var jag hemma hos Emma och då var hon snäll och lät mig låna hennes musik. Så när boken var färdig började en låt. Och det lät fel.
Det gick betydligt snabbare än orginalet. Så då tittar jag på inställningarna på min mp3 och det visar sig att jag har gjort så att allt spelas cirka 10% snabbare. Det finns nämligen en sån funktion.
Jag har under cirka fyra-fem veckors tid lyssnat på Harry Potter. Uppsnabbat. Det var den riktiga Stephen Fry som läste. Dumbledore var inte alls så mesig. Och jag hade kunnat haft nåt att lyssna på i nån vecka till.

Men annars har det varit en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Fanny

SV: Käften kaka ::

2010-11-19 @ 18:51:24
URL: http://arvendal.blogg.se/
Postat av: Åmot

Bra jobbat =) effektivt iaf :P

2010-11-21 @ 11:53:55
Postat av: malin

hahaha jag dör. bra sebastian :)

2010-11-22 @ 19:01:24
URL: http://malintaflins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0