43 dagar

Nu är det 43 dagar kvar av praktiken.
Eftersom att jag har så mycket att göra på dagarna räknade jag ut hur mycket arbetstid som var kvar.

Jag jobbar 8 - 17, och har en timmes lunch. 8 timmar.
Det är 43 dagar kvar. 43 * 8 = 344 timmar.

Denna fredag är jag ledig.
344 - 8 = 336 timmar

Varje dag är det en halvtimme rast på förmiddagarna och en halvtimme på eftermiddagarna.
336 - ((2*0.5)*42) = 294 timmar

Varje fredag får jag frånvara i två timmar då det är Jobbchansen hos amstrams. Åtta fredagar kvar förutom den jag är ledig.
294 - (2*8) = 278 timmar

Och sen jobbar jag bara till fyra på fredagar.
278 - (8*1) = 270 timmar

Och det är all matematik som är nödvändig. Tror jag. Om jag räknat rätt.
Om någon som har lika mycket fritid som jag har som vill så är det fritt fram att göra en fullständig enradig ekvation av det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0