Ledsen Henke

Idag har jag röstat. Har länge tvekat på vilka jag ska rösta på eftersom att även fast jag tar in mycket information fastnar den sällan då det mest blir JD-moments så fort politik dyker upp i min närhet.

Dock så efter ett jättetrevligt möte på AME i måndags hade jag bestämt mig.
Inte en chans att jag stöttar Moderaterna och deras knähundar efter att deras lösning på arbetslösheten innebär att jag under tio veckor med start måndag den 27e september 08.30 ska praktisera hos Gävle Kommun. På kommunledningskontoret. Med arkiveringsarbete. Det vill säga sortera papper. 8 timmar per dag. 40 timmar i veckan.

Vad jag får för detta? Ovärdelig arbetserfarenhet enligt amstrams.
17 kronor i timmen enligt mig. I ersättning. Och det var noga att det hette ersättning och inte lön när jag pratade med amstramsare.

Och om det är okej enligt moddarna att jag ska ersättas med denna summa för ett jobb som knappast kan leda nånvart kan ju dom glömma att dom får min röst.

Den går istället till: Sesse.
Jag röstade inte på mig själv eller något sånt, men om ni kan rövarspråket så har ni en ledtråd i raden ovanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0