Andra dagen efter



Skandal! Fiasko!
Eller nä. Fast ändå jo.

Tyckte det var riktigt tråkigt att Babsan inte gick vidare. Och inte bara för att jag vunnit 84 kronor om han/hon/den/det gått till final, utan även för att det var årets första glad-låt.

Men av de fyra som gick vidare var det bara Loreens jag var besviken över. Men det kanske bara är jag som har tvivelaktig musiksmak. Och det betyder inte ens diskuteras.

Man får ju säga att de drev rätt rejält med missarna som dök upp förra veckan.

Att styla om Christer Sjögren var ju inte särskilt lyckat. Han lät ju som han alltid gör.

Det finns faktiskt bra saker med att bra låtar åker ut; de hamnar rätt snart på Spotify. Av de bidrag som åkte ut förra veckan är det bara Dilbas som "saknas". Och det är ju en stor förlust...

Mitt tips då? Jag börjar ju känna igen mig i tippandet åtminstone, jag ska inte ha många rätt, då är det något som är fel. (Detta är då mitt tips från tidigare i veckan)

Till final
Sanna Nielsen(Final)
Brolle(Femma)

Till Andra chansen
The Moniker(Sexa)
Loreen(Åtta)

Utslagna
5. Christian Walz(Andra chansen)
6. Anniela(Sjua)
7. Babsan(Andra chansen)
8. Elisabeth A(Final)

Lyckas för andra veckan i rad pricka in en finalplats. Och för andra veckan i rad hamnar den andra sist. Så slutsatsen lyder: Tippar jag dig till final hamnar du först ELLER sist.
I övrigt var det inte lika imponerande som förra veckan. Bara två som hamnade "intill" sin tippade position. Så det blir ett nytt försök nu i veckan.

Globen då? Lite ändringar blir det...

01. ...
02. ...
03. Swingfly
04. Sanna Nielsen
05. Brolle
06. ...
07. Danny
08. ...
09. ...
10. ...

Och för tillfället står mitt andra chansen hopp till Jenny Silver och The Moniker.

Kommentarer
Postat av: malin

jag hejar stenhårt på jenny silver!

2011-02-16 @ 20:20:18
URL: http://malinxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0