En rolig busstur

Hur vanlig är en rolig busstur? Jag vet faktiskt inte. Är nämligen ingen större expert på bussturer. Åker inte buss så ofta om man säger så. Den snälla kommunen har ju plockat bort bussen som går till Gävles finaste område.
Så ni som åker buss på en mer regelbunden basis än mig: är bussresor ofta roliga ?

Hur som haver.

Idag på bussen hem var jag inte med om en rolig sak. Utan två roliga saker. Det kan även vara att jag efter en arbetsdag och paltkoma har kassare humor än vanligt, men jag tyckte det var roligt.
Nere på stan kliver två tanter på.
De har tydligen varit på något för den ena sa "vad trevligt det där var."
"Ja det var det verkligen", sa den andra.
"Synd bara att de där bakom oss satt och pratade under hela tiden. Man tycker ju att de kan vara lite tysta."
Och så satt de och pratade hela tiden tills de klev av.
Lite dubbelmoral om ni frågar mig. Först gnäller de på att andra pratade hela tiden, sen pratar de själva hela tiden. Underhållande.

Och sen var det en liten tjej som satt på vikuppavsigsjälvstolarna. Och reste sig upp för att flytta på ett barnvagnsnöre.
Och ni som är lite snabba i karamellen förstår nog vad som hände sen.
När hon skulle sätta sig på stolen igen hade den ju självklart vikts upp. Och hon satte sig med ett dunk på golvet.
Jag kunde ju inte skratta öppet och rått åt henne.
Så jag log väldigt brett innanför halsskyddsduken. Hehehe.

Jag borde nog åka buss oftare, man kan få uppleva en del roliga saker. Ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0