Melodifestivalen 2011: Deltävling 1



Som jag väntat på detta. Från norrlands mörkare skogar via en jätteskärm i Wikebyn: NU KÖR VI!

Liten ändring sen tidigare år. Nu kommer jag från början ge tre betyg för varje uppträdande. Låt, show samt utstrålning. Som finalerna med andra ord. Fast från början.
Och om någon undrar så är godkänt = 2.

Vad sött, Melodifestivalen är en sekt.
När fan ska man slippa Mede ? Är för fan tredje året i rad...

Jag tror Richard O mimar.

Verkar vara en rätt begränsad scen detta år. Inga dödshissar eller Rongedalplattformar att slida nerför och hoppa ifrån.

1. "Try again" - Dilba
Och jag som trodde att detta skulle vara en ballad, tjena... Är inte det här en Daft Punk-video ?
Hon känns som en sträng lärare på mellanstadiet, och ser ut som en.
Ja, det var ju en stark öppning. Men nu kan det bara bli bättre.




Judith och Judith gör Melo-debut och sköter Melowebben. Det  var hon va ?

2. "Me and my drum" - Swingfly
Trevligt med en färgstark profil i årets startfält. Som dessutom har med sig cheerleaders. Boomchickaboomchickaboomboomboom. Är inte det en barnvisa/ramsa ?
Pokemon ?
Bäst hittills.




3. "Something in your eyes" - Jenny Silver
Betydligt bättre än hennes bidrag för ett år sen. Det låter och ser ut som att ABBA har parat sig med Charlotte Nilsson/Perelli. Ögon-dansen var väl inte den snyggaste dock, men hon försöker ju åtminstone.




4. "On my own" - Jonas Matsson
Sommar och sol. Lite Musse, Kalle och Långben på husvagnssemester. Ratara! Ska man satsa på att bli flickfavorit ska man se till att inte vara med nån tjej, så den där kindpussen var inte optimal




5. "Oh my god" - Le Kid
Är Judith och Judith-looken inne iår ? För att leka tidningslöpsedel: Le Kids FÄRGCHOCK!
Emma diggar skorna. Godisbiten lipar. Nu fick jag poängbekymmer, bättre än Dilba men sämre än Matsson. Jävla Dilba och min snälla själ som inte vill nolla i första programmet. Muffins!




6. "Social butterfly" - Rasmus Viberg
Karlsson på taket! Med Jesus på gitarr, dragspel och tamburin.
Förutom J&J-looken skulle jag vilja säga att byggklossar även det är trendigt detta år. Han påminner även om Marshall i HIMYM.




7. "Desperados" - Pernilla Andersson
Senast jag såg nån i Melo som jag minns var Andreas Johnson och han gick det bra för. Årets glugg.
Scenen känns som en biograf med draperierna.




8. "In the club - Danny Saucedo
Blingbling. Så ska det låta-Putte! Den här känns väldigt omeloaktig.
The Wajkii!







Jenny Silver
Le Kid
Rasmus Viberg
Swingfly
Pernilla Andersson
Danny Saucedo
Jonas Matsson
Dilba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0