Tredje dagen efter



Tja, Linköping bjöd ju faktiskt på fyra bra bidrag som gick vidare. Det måste vara årsbästa ?

Först var det Dannys "In the club". Nu är det Saades "Popular". Vinsttippade? Ja. Plagiatanklade? Ja. Likheter finns till båda, endast döva kan hävda motsatsen. Men att diska lär knappast vara aktuellt eftersom det tydligen verkar ta väldigt lång tid att hantera ett sådant ärende. Så teoretiskt sett kan någon av dessa låtar vinna i Sverige, i ESC, och sedan bli diskade. Spännande.
Bästa kommentaren från Youtube angående En el club: Danny Saucedo has plagiert this song.
Ibland borde svengelska vara ett officiellt språk.

Har sett bidragen två gånger och det känns som att Saade misstajmar tredje glasspräningen lite då han hinner ta bort armen från ansiktet innan allt sprängs.

Jag gillar inte Sara Varga. Hon slog ut mig.

Lite trist att det bara blir mindre och mindra Harry Cane, det var min humor. Men bästa omstajlingen. Även fast Lena PH är lite rockig i grunden är det ju en betydligt större omstajling än att måla lite streck i Christer Sjögrens ansikte och låta han sjunga med sin Elvis-stämma.

Mitt tips? Godkänt måste jag säga. Och äntligen så blev den som jag tippade sist sist på riktigt.

Till final
Eric Saade(Final)
The Playtones(Femma)

Till Andra chansen
Shirleys Angels(Final)
Sara Varga(Sjua)

Utslagna
5. Sebastian(Andra chansen)
6. Linda Sundblad(Sexa)
7. Sara Lumholt(Andra chansen)
8. Simon Forsberg(Åtta)

Att sätta Eric Saade till final var ju jäkligt krångligt. Sen att jag för andra veckan i rad placerade den andra finalisten som femma får väl ses som kontinutet.
Sen övervärderade jag Mussla & Co och undervärderade den svenska visskatten.
Att jag hamnade femma får väl ses som "close but no cigar".
Sen lyckades jag pricka två stycken i den nedre regionen(sluta tänka perversa tankar). Och för första gången satte jag jumbon. Ha!

01. Eric Saade
02. ...
03. Swingfly
04. Sanna Nielsen
05. Brolle
06. The Playtones
07. Danny
08. ...
09. ...
10. ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0