Midsommarfotboll

Under midsommarveckan satte jag kanske personligt rekord då jag såg tre fotbollsmatcher på plats. Sex olika lag, tre olika serier. Och två derbyn.

Det började på onsdagen med Brynäs - Huge på Måsberget. Huge vann där 2-0 och det berodde endast på att man var så förbannat ineffektiva.


Jag kan flyga jag är inte rädd. (Fotot är ej från matchen, utan från matchen i Svenska cupen mellan Huge och Djurgården)

På torsdag efter jobbet gick färden ut till Hedesunda och efter en grillmiddag var det match på IP. Det stora derbyt. Hedesunda - Österfärnebo.
Efter en mållös första halvlek blev det lite bättre i andra och Hedesunda kunde vinna med 5-0. Heja!


1-0.


2-0.


Hedesundaklacken. "Alla vi som älskar Hedesunda klappar nu *klappklapp*"


"Andra hagen är ni klara?"
"GNÄGG!"
Bara i Hedesunda barn, bara i Hedesunda.

Sen på söndagen var det den stora matchen. Gefle IF - IFK Göteborg(även kända som alla heter Glenn och alla rensar fisk). Strålande fint väder, mycket publik och långa köer och mycket riva biljett.
Men GIF vann med 1-0.


Små grodorna, små grodorna är lustiga att se.
Göteborgs målvakt bidrog till midsommarstämning.


Kommentarer
Postat av: Majken

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-11 @ 04:17:48
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Stella

Kul sida! Det märks att du gillar att blogga!

2011-07-12 @ 23:33:10
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0