Sjätte dagen efter



Sex dagar sedan finalen av 2011 års Melodifestival, och jag har ännu inte sett finalen trots att den ligger tillgänglig på nätet samt att jag har spelat in den.

Mitt finaltips gick som det brukar göra, 1-2 rätt är snittet och två rätt var det antal jag fick denna gång. Vilket är en mer än Emma och hon är nu skyldig mig en trisslott! (Att Fanny(som fyllde år igår) fick fyra stycken rätt är skitsamma, enda sättet för henne att få något pris var ifall hon satte alla tio låtarna).

Jag anser fortfarande att The Moniker är bästa låten, och den med störst chans i Europa. Men Saade fick flest röster av juryn och folket så då är det bara att acceptera.

Vad bra att de gjort om telefonomröstningen till att man får det procentuellt antal poäng beroende på hur mycket röster man fick istället för de tidigare förutbestämda nivåerna där en rösts övertag ändå betydde 11 poäng.

Det känns dock lite konstigt att Björkman tar in europeiska jurygrupper för att vi ska ha en chans att vinna ESC, men samtidigt behåller att svenska folket får rösta. De brukar ju ha olika åsikter. Förutom i år passande nog.

Lycka till i ESC Saade. Så länge du inte gör det sämre än Anna är det relativt godkänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0