Ska vi te Sundsvall ? *inanding*

Onsdag. Och de senaste fyra onsdagarna(eventuellt kanske någon torsdag, och i värsta fall fredag) har betytt att jag misslyckats brutalt med att tippa hur lördagens deltävling i Melodifestivalen ska sluta. Förutom några enstaka träffar har jag varit ungefär lika träffsäker som en blind kirurg med parkinson.

Så därför tänker jag inte göra det denna vecka. Mest för att då skulle jag ha absolut noll att skriva om på lördag. Men ändå.

Jag kan ju dock säga att jag håller stora tummar för framförallt The Moniker och Jenny Silver. Fast nu har ju jag inte så stora tummar. De är snarare normala tumstorlekar för att tillhöra någon i min storlek. Hade sett rätt lustigt ut annars. Men hade varit praktiskt om jag ska lifta.

Det känns dock lite oroligt att schlagergeneralsbosschefen Christer Björkman går ut och kritiserar det svenska folket, eller dom som röstar, bara för att Love Generation inte gick till final. En vild gissning av mig gör att jag tror att det är en av hans femton bidrag i år. Kan man garantera att han inte riggar omröstningen för att få vidare sina favoriter ? Och om han nu riggar så hoppas jag att Moniker och Jenny Silver är hans favoriter.

Annars då. Tja, återigen är det plagiatanklagelser. Dock är det inte en svensk låt i årets melodifestival. Däremot är det den danska vinnaren. Som anklagas för att vara ett plagiat av en populär svensk låt.



Och plagiat skulle inte jag kalla det. I och för sig är jag på den nivån att sålänge man inte tagit hela melodin och bara bytt text så ser jag inga större fel med det. Och sen är det väl bara att säga att danskarna är smartare än oss. De skickade ju den här låten till finalen.

Och ska vi snacka likheter Sverige - Danmark: Har ni sett triumfbågen bakom danskarna i deras bidrag? Sverige har oxå en sån. Fast den är mer rund. Men det är väl mode. Precis som att alla i Melo ska se ut som Judith^2.

Kommentarer
Postat av: Åmot

Den var väl jäkligt lik ändå! Hördes ju redan på första tonerna vilken låt det var "egentligen" och refrängen är ju exakt lika, det enda som är utbytt är ju texten :P Får väl se hur det går för dansken i stora finalen ;)

2011-03-03 @ 07:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0