Fotbollsgalan 2011

Dags för årets spektakel där jag som vanligt tippar mest fel.

Årets målvakt, dam
Kristin Hammarström, Kopparberg/Göteborg
Hedvig Lindahl, Kristianstad
Sofia Lundgren, Linköping
Carola Sjöberg, Tyresö
Mitt tips: Sofia Lundgren

Årets målvakt, herr
Pär Hansson, Helsingborg
Andreas Isaksson, PSV Eindhoven
Ivan Turina, AIK
Johan Wiland, FC Köpenhamn
Mitt tips: Andreas Isaksson

Årets back, dam
Sara Larsson, KIF Örebro
Charlotte Rohlin, Linköping
Sara Thunebro, Frankfurt
Jane Törnqvist, Kopparberg/Göteborg
Mitt tips: Sara Thunebro

Årets back, herr
Peter Larsson, Helsingborg/FC Köpenhamn
Mikael Lustig, Rosenborg
Olof Mellberg, Olympiakos
Alexander Milosevic, AIK
Mitt tips: Olof Mellberg

Årets mittfältare, dam
Ramona Bachmann, Umeå IK
Lisa Dahlkvist, Kopparberg/Göteborg
Marie Hammarström, KIF Örebro
Caroline Seger Western, New York Flash/Ldb Malmö
Mitt tips: Marie Hammarström

Årets mittfältare, herr
Kim Källström, Lyon
Sebastian Larsson, Birmingham/Sunderland
May Mahlangu, Helsingborg
Anders Svensson, Elfsborg
Mitt tips: Kim Källström

Årets forward, dam
Madalaine Edlund, Tyresö
Sofia Jakobsson, Umeå IK/Rossiyanka
Manon Melis, Ldb Malmö
Lotta Schelin, Lyon
Mitt tips: Lotta Schelin

Årets forward, herr
Johan Elmander, Bolton/Galatasaray
Tobias Hysén, IFK Göteborg
Zlatan Ibrahimovic, AC Milan
Mathias Ranegie, Häcken/Malmö
Mitt tips: Zlatan Ibrahimovic

Damallsvenska spelare
Ramona Bachmann, Umeå IK
Lisa Dahlkvist, Kopparberg/Göteborg
Manon Melis, Ldb Malmö
Charlotte Rohlin, Linköping
Mitt tips: Lisa Dahlkvist

Allsvenska spelare
Pär Hansson, Helsingborg
Tobias Hysén, IFK Göteborg
May Mahlangu, Helsingborg
Mathias Ranegie, Häcken/Malmö
Mitt tips: Pär Hansson

Årets genombrott
Sofia Jakobsson, Umeå/Rossiyanka
Fridolina Rolfö, Jitex
Elin Rubensson, Ldb Malmö
Jessica Samuelsson, Linköping
Mitt tips: Sofia Jakobsson

Årets nykomling
Erdin Demir, Trelleborg
Oscar Hiljemark, Elfsborg
Niklas Hult, Elfsborg
Alexander Milosevic, AIK
Mitt tips: Alexander Milosevic

Årets tränare, dam
Patrik Eklöf, Djurgården
Stefan Fredriksson, Tyresö
Torbjörn Nilsson, Kopparberg/Göteborg
Martin SJögren, Ldb Malmö
Mitt tips: Torbjörn Nilsson

Årets tränare, herr
Andreas Alm, AIK
Alexander Axén, GAIS
Conny Karlsson, Helsingborg
Andreas Thomsson, Åtvidaberg
Mitt tips: Conny Karlsson

Diamantbollen
Mitt tips: Lotta Schelin

Guldbollen
Mitt tips: Zlatan Ibrahimovic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0