Melodifestivalen 2013 - Deltävling 3 i backspegeln

Upp till Norrland ska vi gå, undrar vad Molly hittat på.
 
1. Eddie Razaz - Alibi
Han borde ha tagit med Rabih, jag gillar Rabih.

2. Elin Petersson - Island
 
3. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Det känns som ett år där jag gillar "pajaslåtarna".
 
4. Amanda Fondell - Dumb 
Den stora frågan under detta nummer; är speglarna radiostyrda eller springer människor runt med dom? Jag såg fötter, måste vara en rolig punkt att ha med i cv:t. "Spegelförare".


5. Martin Rolinski - In and out of love
 
6. Caroline af Ugglas - Hon har inte 

7. State of Drama - Falling
Andra gången jag förväntar mig rock(Joacim Cans var första gången), och det inte riktigt är så. Men det är positiva överraskningar.


8. Janet Leon - Heartstring
Blå!
 
Mellanakter:
Uppdrag granskning - Eurovision Edition 

Gina Dirawi, Danny Saucedo, Rennie Mirro & Karl Dyall - Put the blame on mame

Bizex - Kvinna och karl


Ranking av bidragen i final:
1. Sean Banan - Copacabanana
2. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
2. YOHIO - Heartbreak Hotel
4. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
4. State of Drama - Falling
4. David Lindgren - Skyline

Ranking av bidragen i Andra chansen:
1. Cookies n' Beans - Burning flag
2. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye
3. Martin Rolinski - In and out of love
4. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
4. Caroline af Ugglas - Hon har inte
4. Anton Ewald - Begging

Nästa vecka ska jag tippa hur jag tror det går. Och sedan ska jag ta bidraget jag satt sist och sätta till final, för nu har det hänt två veckor i rad...
I övrigt känns det dock som godkänt.
Tre av fyra rätt av de utslagna, dock ingen på rätt placering. Af Ugglas till andra chansen, och sedan hade jag faktiskt tippat att tävlingen skulle fortsätta för Martin Rolinski och Ravaillacz. Så, godkänt. Med ett litet plus kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0