Telefonförsäljare

Är inte telefonförsäljare rätt vidriga och knäppa? Och nu pratar jag inte om dom som ringer, dom är det bara att lägga på eller köra med hallå-någon-där-tekniken.
Däremot dom där mupparna som står på stan och haffar tag i en och ska sälja nåt superultraballt abonnemang och dessutom ge en telefon på köpet för att man ska gå med på det. Då är ju första frågan, är det ett dåligt abonnemang eftersom dom måste locka med en telefon för att man ska gå med på det?

Sen det andra; dom måste ju tro att man är dum i huvudet.
Med Telia som jag har nu får jag 5000 sms för 99 kronor i månaden. Hade jag bytt till detta nya abonnemang från ett företag som nästan heter Två så skulle jag för samma pris i månaden få 3000 sms. Och muppen med gul jacka tyckte allvarligt att jag skulle ta det av två anledningar:
1. Jag får en mobil på köpet.
2. Vad ska jag med 5000 sms till om jag ändå bara använder 2000 max ?

Tja... Om jag har utgifter på 10.000 kronor i månaden och en inkomst på 15.000, skulle jag då byta till ett exakt likadant jobb med samma uppgifter, arbetstider och sånt om jag fick en lön på 12.000(Och vi kan väl säga en mobil på köpet för att det ska vara ungefär lika)?
Enligt dom är det ju självklart, jag behöver ju ändå inte så mycket extra eftersom jag ändå inte gör av med det.

Muppar...

Kommentarer
Postat av: Olle

"Ett företag som nästan heter Två"



Haha :D

2009-06-15 @ 20:34:43
URL: http://noposo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0