E du go i huvve ellé

Först och främst, förlåt wikebyn för att jag trots två års lyssnade på er förstår jag fortfarande inte hur man stavar på göteborgska.

Efter förra veckans relativa succe där jag inte var alltför långt ifrån med mina gissningar så är det nu dags igen för att gissa hur sveriges största musiktävlings andra deltävling slutar. Har jag någon aning? Nej. Har jag fördomar? Ja. Det kan funka.

Till final
Sanna Nielsen
Elisabeth Andreasson

Ja, jag tror de blir de två schlagerdinosaurierna som tar hem detta. Om man nu kan kalla Sanna N för det. Fast hur gammal är hon nu egentligen?

Andra chansen
Babsan
Christian Walz

Babsan tror jag egentligen inte på. Men jag hoppas. För att hon/han är gävles bidrag detta år. Plus att jag hört lite nynnande på den(vilket är det enda jag hört av någon låt nu innan tävlingarna) och känner hon som körade bakom. Så snälla, för maddes skull: RÖSTA!
Sen tror jag att Christian inte kommer gå till final, men att han kommer dansa vidare till Sundsvall. Fattar ni. Dansa. Han heter Walz i efternamn. Vals. Är deltävlingen i Göteborg får man räkna med sådan humor.

På femte plats hittar vi Brolle. Större än junior, men nä. Det känns bara inte rätt.
Sexa blir The Moniker, känd från idol. Iofs hade vi en idolare förra veckan och han gick ju till final. Förresten, vi hade två idolare förra veckan och båda gick till final. Men nä, Daniel räcker inte ända fram.

Sen står det mellan två tjejer, och eftersom Anniela påminner om min mammas namn får hon komma sjua. Och Loreen åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0