Första dagen efter



Dagen efter det stora skandalfiaskot som det så vackert heter i dagens tidningar.
Äh, så farligt var det väl ändå inte ? Ett felaktigt namn, en pappfigur och lite manusproblem. So what, ingen dog och de tre bästa låtarna hamnade topp fyra.

Fast jag måste erkänna att det är lite irriterande när de går ut och säger att detta är bästa året någonsin(för typ sjuttonde året i rad) och så börjar de med den här skiten. Liksom, Dilba... Hallå. Lite kvalite måste man väl ändå ha i uttagningsprocessen. Man börjar ju fundera vilka låter som INTE kom med.

Intronumret var bra. Inte i klass med förra årets, men en bra öppning i det hela.
Att Marie Serneholt var född -83 hade jag ingen aning om. Så det var ju faktiskt lärorikt.

Roligt att höra Nanne Grönvall göra något annorlunda. Kan nog bli intressant i nästkommande program med The Ark och Chrille Sjögga.

Tävlingens nya ord: Godisrock. Tack Le Kid för det ordet.

Mitt tips då... Tja, nedan följer resultatet.(Med mina gissningar inom parantes)

Tíll final
Danny Saucedo(Final)
Swingfly(Andra chansen)

Till Andra chansen
Jenny Silver(Andra chansen)
Pernilla Andersson(7:a)

Utslagna
5. Le Kid(6:a)
6. Rasmus Viberg(5:a)
7. Jonas Matsson(8:a)
8. Dilba(Final)

Var faktiskt inte så dåliga gissningar. Förutom Dilba. Och Pernilla Andersson. Men två som hamnade rätt och fyra som var väldigt väldigt nära måste ju betyda godkänt åtminstone.

Så, men tanke på att jag än så länge bara så kan jag ju gissa hur resultatet i finalen kommer bli. Och notera att det än så länge bara är två som är kvalificerade dit men eftersom att jag är värdelös på att gissa kan jag ju gissa redan nu.

01. ...
02. ...
03. ...
04. Swingfly
05. ...
06. ...
07. Danny Saucedo
08. ...
09. ...
10. ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0