Luuuuuuuuuuuuuuuuuuuule

På lördag kör vi igen. Melodifestivalen!

Som man längtat. Och trots det så var det först i måndags jag upptäckte att det var denna vecka som det startade. Så så uppdaterad var jag.

Men visst fasen kommer jag blogga. Det blir dock ingen "superflashig" "design" som förra året av en enkel anledning. Jag har jobb. Jag jobbar. Jag har inte överdrivet mycket fritid att göra såna saker. Men ni ska nog överleva. Och annars så har det varit en ära att känna er. Förutsatt att jag nu gör det. Annars är det ingen större förlust. För mig. Era familjer och bekanta kanske känner annorlunda. Eller inte. Då är du nog inte särskilt populär. Stackare.

Men i år ska jag göra något som jag gjorde första året jag bloggade om Melo, nämligen gissa i förhand vilka som går vidare. Och jag och tippa är ju rätt värdelöst. Men eftersom att jag går på fördomar så kanske det funkar. Om jag nu är bättre på fördomar. Det märker vi.

Deltävling 1:

Direkt till final
Danny Saucedo
Dilba

Danny utan EM borde ta sig till final eftersom att det i början är en popularitetstävling och de små tjejerna har oftast inget bättre för sig på lördagskvällar än att göra av med sina föräldrars pengar så då kan de ju göra det på att ringa Dannys telefonnummer.
Och sen ville jag ha med en ballad. Tyvärr vet jag inte vilken som är det eftersom att jag inte hört någon låt. Men Dilba känns som en balladare, så hon blir mitt val.

Andra chansen(även känd som utdragen plåga)
Swingfly
Jenny Silver
Udda brukar oxå funka, och framförallt i första programmet då folk inte kan jämföra och förstår vilken skit de skickat vidare. Och Svängflugan känns udda i det här sammanhanget, precis som Jenny Silver som förra året uppträdde... väldigt udda...

Precis utanför den härliga topp-4
Rasmus Viberg

Har typ samma namn som han dansken med sommarlåt. Och då kanske folk tror det är samma person. Och därför röstar på honom för att det är exotiskt med en dansk i melodifestivalen.

Sen är det tre kvar, och av dom tror jag Jonas Matsson blir sist. Man kan inte vara framgångsrik om man heter Matsson i efternamn. Och dessutom är webbjoker. Näst sist hamnar Pernilla Andersson vars bidrag är skrivet av Pernilla Andersson(Hur häftigt vore det inte ifall de var olika personer?).
Och sexa blir Le Kid. Varför? Bara dom kvar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska vara snäll och inte ens tippa, så slipper du förlora även denna gång :) :*

2011-02-04 @ 12:21:47
URL: http://wajkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0